Monday 9 June 2014

RAMAZAN BEZ NAMAZA


I Ka'b b. 'Udzre, r.a., prenosi: "Resulullah, Sallallahu Alejhi ve Sellem je rekao: "Primaknite se mimberu!", i mi smo se primakli. Kada se popeo na prvu stepenicu mimbera rekao je: "Amin!" Kada se popeo na drugu stepenicu kazao je: "Amin!" I na trecoj stepenici je rekao: "Amin!" Kada je sišao sa mimbera rekli smo: "Allahov Poslaniče, danas smo od tebe čuli nešto što nikada prije nismo čuli!?" On je rekao: "Kada sam se popeo na prvu stepenicu mimbera Džibril, a.s., pojavio se preda mnom i rekao:

''Proklet neka je onaj ko dočeka mjesec ramazan i dozvoli da mu on prođe, a da ne zaradi oprost!''

Ja sam tada rekao: 'Amin!' Kada sam se popeo na drugu stepencu, rekao je: 'Proklet neka je onaj pred kojim se spomene tvoje ime a on ne donese salavat na tebe!' Ja sam kazao: 'Amin!' Kada sam se popeo na treću stepenicu, rekao je: 'Proklet neka je onaj ko doživi da njegovi roditelji ili jedan od njih ostare, pa ga njegovo služenje i briga o njima ne uvede u Džennet.' Ja sam rekao: 'Amin!'" [Sahih EI-Hakim, Ahmed i drugi ]

Prva osoba naIazi se u ramazanu, mjesecu bIagosIova i pravednosti, pa ipak provodi vrijeme u grijehu i zanemaruje svoje dužnosti te tako ne postiže oprost. Ramazan je mjesec Allahove miIosti i ako se taj mjesec potroši u zIu i nepokornosti, kako se onda može očekivati oprost za grijehe? Ako pojedinac ne može postići Allahovo zadovoIjstvo u ramazanu, kada će ga onda postići? Možemo li, stoga, imalo sumnjati u njegovu propast? NadaIje, u ramazanu su i mnogobrojne prilike za oprost.
[Iz knjige: Vrijednosti ramazana, Autor M. Al-Kandehlevi]

Allahov Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, veli: "Prvo za što će čovjek polagati račun na Sudnjem danu je namaz. Ako bude ispravan, bit će ispravna i ostala djela, a ako bude neispravan bit će neispravna i ostala djela." (Tirmizi)

Buharija bilježi u svome Sahihu hadis od Burejde, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Uranite (požurite) sa ikindijom, jer ko izostavi ikindiju propalo mu je djelo./propala su mu djela”

Slijedeći logiku, ako osoba koja klanja čini dobra djela nije sigurna od prokletstva spomenutog u prvom hadisu, šta je onda sa osobom koja nema namaza? a samim time nema niti dobrih djela?

"Ali ako se oni budu pokajali i namaz obavljali i zekat davali, braća su vam po Vjeri.” (Et-Tevbe, 11 ajet)„ ... ali onima koji se pokaju i dobra djela čine, Allah će njihova rđava djela u dobra promijeniti, a Allah prašta i samilostan je; a onaj ko se bude pokajao i dobra djela činio, on se, uistinu, Allahu iskreno vratio.” (El-Furkan, 70-71)

No comments:

Post a Comment