Zabilježeno je u dvije vjerodostojne zbirke (tj. kod Buharije i Muslima) da je Ebu Hurejre prenio od Poslanika, alejhi selam, da kaže:
''Spušta se Gospodar na dunjalučko nebo u zadnjoj trećini noći, govoreći: 'Ko mi dovi da mu se odazovem? Ko traži da mu dam? Ko traži oprost da mu oprostim?''' (Zabilježili Buhari, 1145, i Muslim, 758)
Oko dvadeset osam različitih ashaba prenosi ovaj hadis od Poslanika, alejhi selam, i ehli sunnet se ujedinio na njegovom prihvatanju.
Allahov nuzul (spuštanje) na dunjalučko nebo jeste od sifata fi'lijje (Njegovih svojstava od djela) koja su povezana sa Njegovom voljom i mudrošću. To je stvarno spuštanje onako kako to dolikuje Njegovom dostojanstvu i veličini.
I nije dozvoljeno činiti tahrif (mijenjanje) u značenju: 'spuštanje Njegove naredbe', ili: 'spuštanje Njegove milosti', ili: 'spuštanje nekog od Njegovih meleka', ili bilo kakvo drugo neispravno tumačenje. – To je potpuno neispravno zbog sljedećih razloga:
Prvi: To je oprečno i kontradiktorno vanjštinskom značenju hadisa. – Poslanik, alejhi selam, je ovo spuštanje pripisao direktno Allahu, i osnovni princip jeste da se nešto pripisuje nekome samo onda kada stvarno to čini ili je uzrok da se to dogodi. S toga, pripisivanje ovoga nekome ili nečemu drugom bi bilo tahfir (mijenjanje) i oprečno je osnovnom principu.
Drugi: Takvo (pogrešno) tumačenje bi ukazivalo da nešto od riječi nedostaje, a osnovni princip je da ništa nije izostavljeno.
Treći: Spuštanje Njegove naredbe ili milosti nije specifično samo za ovaj dio noći. Čak šta više, Njegova naredba i milost su konstantni u spuštanju u svakom vremenu.
Ako bi se tada reklo da to znači da je to 'posebna naredba', ili 'posebna milost', a to se obavezno ne spušta u svako vrijeme. – Odgovor na ovakvu izjavu je taj da ako je ovakva pretpostavka i tumačenje ispravno, šta bi onda značilo to da je zadnja destinacija prilikom spuštanja 'dunjalučko nebo' – zašto se tu završava? – Pa, kakva je to korist za nas, ako se milost spušta samo do neba do kojeg nas je Poslanik, alejhi selam, obavijestio da dolazi?
Četvrti: Hadis ukazuje da ono što se spušta kaže: 'Ko Mi dovi da mu se odazovem? Ko traži da mu dam? Ko traži oprost da mu oprostim?' – A niko ne može reći nešto ovako, osim Allah.
Izvor: Alim Hasanagić @ facebook
No comments:
Post a Comment