"Reci: Ako Allaha volite mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti! A Allah prašta i Samilostan je." (prijevod značenja Kur'ana, Ali'Imran, 31. ajet)
•Hasan el-Basri, rahimehullah, rekao je: ''Neki ljudi tvrdili su da vole Alaha,., pa ih je Allah, iskušao ovim ajetom!“
"O sine majke moje, ne hvataj me za bradu i kosu moju." (Prijevod značenja, Kur'an, Taha, 94. ajet)
•Komentarišući ovaj ajet kaže šejh eš-Šinkiti: 'Ovaj ajet upućuje na obavezu puštanja brade i zabranu brijanja. To je bila praksa Allahovih Poslanika neka je Allahov mir i spas na sve njih."
•Od Hašima ibnul-'Asa el-Umevija se prenosi da je poslan skupa sa jednim čovjekom, Heraklu kralju Ruma, da ga pozovu u Islam. Herakl im je između ostalog pokazao slike nekih prijašnjih Poslanika naslikanih na komadu svilenog platnu. U opisu tih Poslanika se kaže "Nuh a.s. da je imao lijepu bradu... Ibrahim a.s. da je imao bijelu bradu... Ishak a.s. da je imao rijetku bradu... a Jakub a.s. da je ličio svome ocu Ishaku... a u opisu Isa' a.s. da je imao crnu bradu."Ovu predaju bilježi imam el-Bejheki u 'Delailun-nubeveh', 1/386-389 (prevedeno u skraćenom obliku). Ibnu Kesir kaže: 'Stepen ispravnosti ove predaje je dobar.'
neki od hadisa:
______________________________
•''Ono što sam vam zabranio – ostavite odmah, a ono što sam vam naredio – učinite od toga koliko možete.'' Hadis bilježe Buharīja i Muslim.
•Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Trimujte brkove, i pustite bradu."
(Prenio Ibn Omer (radiallahu `anh) u Muslimu, Hadis no. 498)
Imperativi izraz koji je Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem upotrijebio u ovom hadisu je "u'fuu" i znači puštanje i ostavljanje u stanju kakvom jeste. Ovaj glagol je naveden u Kur'anu na više mjesta. U suri El-Bekare, Uzvišeni Allaha dž.š. kaže:"Jes'eluneke maza junfikun kulil-'afv , prijevod ovog ajeta bi bio:"Pitaju te šta da udjeljuju? Reci: Višak" (Prijevod značenja, Kur'an, El-Bekare, 219. ajet)Tj. udjeljujte ono što vam ostane preko vlastitih potreba. Analogno ovome hadisu kao da se hoće reći: pustite bradu da raste tako da se stvori višak od bujnosti i dužine.
•"Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) nam je naredio da trimujemo brkove i da puštamo brade." kaže Ibn Omer (radiallahu `anh).
(Muslim, Hadis no. 449)
•Resulullah (sallallahu `alejhi ve sellem) kaže: "Ko god brije bradu nema pravo na Allahovu milost."
(Prenio Ibn Abbas (radiallahu `anh) u Tabaraniju.)
•"ono što vam Poslanik da to uzmite, a ono što vam zabrani to ostavite i bojte se Allaha, zaista Allah žestoko kažnjava" (Prijevod značenja, Kur'an, El-Hašr, 7. ajet) U komentaru ovog ajeta Ibnu Kesir kaže: "Šta god da vam naredi učinite to, a što vam zabrani ostavite, jer Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem ne naređuje osim dobro i ne zabranjuje osim zlo.
MIŠLJENJE ISLAMSKIH PRAVNIKA O BRIJANJU BRADE:
_________________________________
•Ali Mahfuz navodi: "Složili su se učenjaci sve četiri mezheba da je puštanje brade vadžib a njeno brijanje haram."
• Imam Šafi (radiallahu `anh) u svojoj knjizi "Kitabul Umm" izjavljuje, "Brijati bradu je HARAM." (Šari Minhadž dar Sara Fasl Aqiqa)
• Šejh Ahmed Nafaravi Maliki kaže u komentaru Imam Ebu Zejdove knjižice, "brijati bradu je bez sumnje HARAM po mišljenju svih Imama." Još se kaže u "Temhidu" koji je komentar Imam Malikove 'Muvatte', da brijati bradu je HARAM, te da među muškarcima brade briju samo HERMAFRODITI (osobe koje imaju istovremeno i ženske i muške karakteristike)
•Hanbelije u svojoj poznatoj knjizi "El-Hanie'a Hanbeli Fetava Kitab" kažu "pustiti bradu je Vadžib a brijati istu je HARAM." Takođe u Hanbelijskim knjigama "Sarahul Muntehaa" i "Sarr Menzumetul Adaab", se kaže "Najtačnija odluka je to da je brijanje brade HARAM."
•Imam Nevevi o kracenju brade: "Najbolje je, da se pusti na miru i da se ju ne dira i da se ju nikako ne krati." (Tuhfet el-Ahwezi, 8/39)
•Šejhul-Islam Ibnu Tejmijje zagovara da: "Brijanje brade ja haram."
•hanefijski mezheb koji je zvanični mezheb u Bosni i Hercegovini (ebu hanifa):
•Imam Muhammed (radiallahu `anh) piše u svojoj knjizi "Kitabul Ezar" gdje navodi od Imama Ebu Hanife (radiallahu `anh) koji prenosi od Hadreti Hajtamija (radiallahu `anh) koji prenosi da je Ibn Omer (radiallahu `anh) običavao obuhvatiti šakom bradu ispod kosti iste, te odsjeći ono što je bilo ispod šake. Imam Muhammed (radiallahu `anh) kaže da je to šta je Imam Ebu Hanifa (radiallahu `anh) odlučio i šta mi Hanefije slijedimo. Prema tome, za Hanefije da se krati brada manje od šake je HARAM i na tome je njihova IDŽMA (saglasnost)
Takođe je poznato da su u hanefijskom mezhebu ne prima svijedočenje od osobe koja brije svoju bradu, a i da je imam Ebu Hanife okrenuo glavu od jednog čovjeka koji je brijao svoju bradu i rekao: ''Udaljite ga ne želim da ga vidim'' i tu je postupio kao i Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem u hasen-hadisu u kojem je zabilježeno da je Resulullah, Sallallahu alejhi we-selam, ugledao dvojicu izaslanika perzijskog cara koji bijahu obrijanih brada a dugih brkova, te je Resulullah, alejhisselam, prezirao pogledati u njih da bi im na kraju rekao:
”Teško vama, ko vam je naredio to?’ Odgovoriše: 'To nam je naredio naš gospodar.' – misleći time na svog cara, a Resulullah, alejhisselam, im na to ogovori: 'Ali Gospodar moj mi je naredio puštanje brade a kraćenje brkova.'”
•Kaže ibnu Abdul-Berr u Et-temhidu: "Brijanje brade je haram i to čine oni koji oponašaju žene."
•A kako je to od oponašanja žena?
jednostavno, muškarcu je dozvoljeno da nosi gulabiju, što sliči ženskoj haljini, a to ne spada u oponašanje žena, muškarcu je dozvoljeno da stavlja surmu oko svojih očiju, i da se time ulijepšava, a ni to ne spada u oponašanje žena, muškarcu je dozvoljeno i da ima dugu kosu (do ramena) i da pravi pletenice (jer je i Poslanik sallallahu Alejhi ve Sellem to radio) takođe dozvoljeno mu je i da farba i svoju kosu i bradu...i ništa od toga ne spada u oponašanje žena...ali ukoliko čovjek kojem je Allah podario da mu brada raste nju odluči uprkos jasnim dokazima da ukloni, to je zasigurno oponašanje žena...
•Aiša, radijallahu anha, je govorila: "Naka je slavljen Allah koji je ukrasio muškarce bradom." (Vidjeti: Kešful-hafa, 1/538 i Ihjau ulumid-din, 1/195.).
•U drugoj verziji stoji da se Aiša, radijallahu anha zaklinjala Onim Koji je ukrasio muškarce bradom. (Vidjeti: Fejdul-kadir, 6/18.).
No comments:
Post a Comment