Thursday 26 June 2014

Najčešće greške u toku Ramazana


Najčešće greške u toku Ramazana

Ahmed Musa Džibril

1.  Fokusiranje na hranu,  do te mjere da ljudi brinu više o hrani nego o postu, u ovo takođe spada i trošenje velikih količina novca na iftare i na velike količine suvišne hrane.

2.  Ranjenje sa sehurom, Neki ljudi sehure nekoliko sati poslije teravije ili jacije, što je pogrešno, jer se sehur treba odgoditi da bude što prije nastanka sabahskog vremena kada se treba završiti sa sehurom.

3. Zaboravljanje na nijet-namjeru za post Ramazana, ovo je nešto što se radi srcem a ne verbalno.
Po Hanbelijskom mezhebu-školi se ovo smatra ibadetom i smatraju da je dovoljno da se nijet donese jednom na početku Ramazana osim u slučaju da se desi prestanak posta. (put ili slično). Po Malikijskom, Šafijskom i Hanefijskom mezhebu nijet se mora ponavljati svaku noć.

4. Ako se desi da kasno saznaš da je Ramazan odpočeo i već si jeo u toku dana, na tebi je da u tom trentku prestaneš sa jelom i da nakon Ramazana nadoknadiš taj dan.

5. Neki ljudi ne klanjaju prvu teraviju smatrajući da je prva noć Ramazana tek nakon prvog dana posta, i zaboravljaju da je Islamski kalendar lunarni, i da se orjentiše po mjesecu, i da se početak novog dana u mjesecu računa od akšama.

6. Neki ljudi vjeruju da se post prekida ukoliko neko jede ili pije iz zaborava ili greške. Ovo je pogrešno, ukoliko vams e ovo desi, nastavite post, i nema potrebe da nadoknadite taj dan.

7. Neki tvrde da ukoliko vidite nekog da jede u toku Ramazana da ga ne trebamo napominjati da poste. Bin baz kaže da je ovo pogrešno i da nam je naređeno od Allaha da savjetujemo na dobro a da odvraćamo od zla. Tako da ćemo ga upozoriti jer se to smatra odvraćanjem od zla.

8. Neke sestre smatraju da im nije dozvoljeno da koriste kanu u toku ramazana, što je pogrešno jer im je dozvoljeno da je koriste i u Ramazanu.

9. Postoji vjerovanje da je zabranjeno da se okusi hrana u toku njezinog spremanja da bi se provjerilo da li treba dodati začina. Ovo je pogrešno, dozvoljeno nam je da provjerimo da li trebamo da dodamo još začina ali sve dok to ne pređe u gutanje hrane ili jelo.

10. Korištenje misvaka i četkica. Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem je koristio misvak u toku ramazana tako da je i nama dozvoljeno da ga koristimo kao i četkicu i pastu, jer i misvak ima svoj okus, ali nam nije dozvoljeno da ih jedemo u toku posta.

11. Neki ljudi požuruju sa ezanom za sabah, da bi spriječili ljude da dalje jedu i iz bojazni da neće prekinuti post. što je svakako pogrešno.

12. Neki ljudi odgađaju ezan za akšam da bi i jeli kasnije. iz bojazni da akšam nije još nastupio što je takođe pogrešno.

13. Neki vjeruju da je zabranjeno imati odnos sa ženom/mužom u toku ramazana što je pogrešno, to je zabranjeno samo u vremenu kada postimo.

14. Nasuprot nekim vjerovanjima, ženi je dozvoljeno da zaposti iako se desi da prespava noć bez da je učinila gusul nakon prolaska mjesečnog ciklusa.

15. Slično predhodnom, i čovjeku i ženi je dozvoljeno da poste kada prespavaju noć a nisu učinili gusul nakon što su imali odnos.

16. Neki ljudi spajaju podnu i ikindiju bez nekog opravdanog razloga misleći da je vrućina i post opravdanje. ovo je opet pogrešno.

17. Neki ljudi čekaju dok Muezin prouči ezan za akšam, pa tek nakon toga prekidaju post. ovo je pogrešno i na čovjeku je da počuri da se omrsi.

18. Neki ljudi ne iskorištavaju priliku da dove prije neko prekinu svoj post, zaboravljajući da Allah prima dovu postaču prije nego što se iftari. Učenjaci su savjetovali da se to čini pred sam nastanak akšama.

19. Neki ljudi prave grešku da zadnji dio Ramazana provedu u spremanjima za Bajram zanemarujući vrijednost i koncept Ramazana i šta on zapravo predstavlja.

20. Neki roditelji ne dopuštaju svojoj maloj djeci da poste, ovo je kontra-produktivno jer što ranije djete počne sa postom, lakše će se naviknuti na post kada mu postane stroga obaveza.


21. Neki ljudi se koncentrišu na ostavljanje jela i pića zanemarujući svoje ponašanje, narav i ono što govore. A zapravo bi se trebali što više koncentrisati na kontrolisanje našeg govora u toku Ramazana.

22. Ljudi zapostave ramazan time što traće vrijeme. spavaju u toku dana i ništa ne uspjevaju da urade. Trebamo da iskoristimo ovaj mjesec i da činimo dodatne ibadete.

23. Neki ljudi ne idu na put (radi neke svoje potrebe) u toku Ramazana iz razloga što misle da moraju da prekinu svoj post (Neki učenjaci smnatraju da je prekidanje posta prilikom putovanja vadžib). Prekidanje posta je po izboru prilikom putovanja na duže relacije i ako neko smatra da može da posti bez ikakvog zamora može i da posti.

24. Mnogi ljudi koji su sposobni ne idu u itikaf u mesdžid. Trebali bi da iskoristimo naže zdravlje i vrijeme i da što češće budemo u mesdžidima makar u zadnjih 10 dana Ramazana.

25. Postoji ubjeđenje da je zabranjeno sjeći nokte ili kosu u toku Ramazana. što je pogrešno.

26. Neki smatraju da je zabranjeno da progutaš svoju pljuvačku u toku Ramazana što je pogrešno, ali je mekruh da se guta šlajm (slina)

27. Mirisna ulja i slični mirisi su takođe dozvoljeni uprkos nekim vjerovanjima.

28. Neki ljudi smatraju da krvarenje prekida post, što je pogrešno.


29. Povraćanje takođe ne kvari post, ali ukoliko se neko natjera stavljanjem prstiju u usta da povrati to će mu pokvariti post.

30. Neki ljudi smatraju da nije dozvoljeno da se stavlja voda u usta i nos prilikom uzimanja abdesta, što je opet pogrešno.

31. Nije preporučeno da se posti par dana prije Ramazana osim u slučaju karakterističnih postova poput onoga ko posti Davudov post (jedan dan posti jedan ne posti), stalne sedmične postove ili slično.
Preveo: M.N.

No comments:

Post a Comment