Saturday 10 February 2018

Da li se 4 imama smatraju većinom učenjaka i propis ostavljača namaza



Šejh Sulejman El-Ulvan hafizehullah je rekao:
''Za primjer možemo uzeti napuštanje namaza (neklanjanje). Neki kažu da je mezheb većine učenjaka da ostavljanje namaza nije kufr-nevjerstvo. Temeljeći ovo na govoru Ebu Hanife, Malika i Šafije.
Istina je da ovo jeste mišljenje ovih imama i postoji više od jednog govora imama Malika po ovom pitanju međutim da li se oni smatraju većinom učenjaka?

Spomenuli smo idžma-koncenzus ashaba da je onaj koji napusti namaz kafir pa kako da postane mišljenje većine učenjaka (da nije kafir)?

Tako da, oni se ne smatraju većinom učenjaka.
Imam Abdullah ibn Šekik El-Ukajli, Imam Ejub ibn Temimeh El-Sikhtijani. Imam Ishak Ibn Ruhavejh i imam Muhamed ibn Nasr El-Mervazi. Ovo su imami upute i od većine učenjaka muslimana. Ovi učenjaci spominju koncenzus ashaba da je onaj ko ostavi namaz kafir.

Pa kako da se nakon ovoga kaže da je mišljenje većine učenjaka da ostavljanje namaza nije kufr temeljeći to na tome da su pročitali od Ebu Hanifa, Malika i El-Šafije? Ovo je od greški pri prepoznavanju mezheba džumhura (većine učenjaka).

Mezheb džumhura većine se ne prepoznaje samo iz govora četvorice imama nego se kaže ovo je mezheb imama Ahmeda, ovo je mezheb Šafije ovo je mezheb Malika, ovo je govor četvorice imama. Ovakav govor je sasvim u redu.

Međutim nije ispravno da se kaže: ''Ovo je mezheb većine učenjaka'' jer su ova četvorica samo četvorica među ostalim učenjacima.

Oni su četvorica od sedam fakiha tako da ostaju i trojica od sedam fakiha zatim mezheb tabi'ina i mezheb ashaba pa da se može reći ''ovo je mezheb većine učenjaka.''

Izvor: https://www.youtube.com/watch?v=o2OdHGRZnLE&feature=youtu.be

Tekst na istu temu: 
https://trebasilma.blogspot.com/2020/03/namaz-i-jasan-propis-onoga-ko-ga.html

No comments:

Post a Comment