Wednesday, 21 February 2018

Skraćivanje i spajanje namaza za bolesnu osobu?




Skraćivanje namaza nije dozvoljeno za bolesne, nego je dozvoljeno samo putnicima jer Allah Uzvišeni kaže:


وَإِذَا ضَرَبْتُمْ فِي الْأَرْضِ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَن تَقْصُرُوا مِنَ الصَّلَاةِ إِنْ خِفْتُمْ أَن يَفْتِنَكُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا ۚ إِنَّ الْكَافِرِينَ كَانُوا لَكُمْ عَدُوًّا مُّبِينًا

Nije vam grijeh da molitvu na putovanju skratite, i kada se bojite da će vam nevjernici neko zlo nanijeti. Nevjernici su vam, doista, otvoreni neprijatelji. 
[Kur'an 4:101]


A što se tiče spajanja namaza u jednom od dva vremena (npr. spajanje podne i ikindije u vremenu ikindije ili u vremenu podne) kao što je spajanje podne i ikindije ili akšama i jacije to je dozvoljeno bolesnim kada imaju potrebu da olakšaju svoju poteškoću. Tako da im je to dozvoljeno u ovom slučaju ali im nije dozvoljeno da skraćuju broj rekata jer to je olakšica samo za putnike.

Odgovorio: Šejh Salih El-Fevzan
Izvor المنتقى من فتاوى الشيخ العلامة صالح الفوزان (izdanje 2. str. 221. pitanje 274.)


Šejhul Islam Ibn Tejmijje rahimehullah je rekao:

''Razlog skraćivanja namaza je samo putovanje i nije dozvoljeno ukoliko se ne putuje. A što se tiče spajanja namaza kada se ima izgovor ili potreba, to je dozvoljeno, pri kratkim i dugim putovanjima, pri jakoj kiši (u džematu), pri bolesti i radi nekih drugih razloga. Razlog tome je da se ummet poštedi od poteškoća.''

Izvor: مجموع الفتاوى
(22/293)

No comments:

Post a Comment