Tuesday 27 January 2015

PRIPAZI SE NOVOTARIJA



Tačka 5.

واعلم أن الناس لم يبتدعوا بدعة قط حتى تركوا من السنة مثلها فاحذر المحرمات من الأمور فإن كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة والضلالة وأهلها في النار

I znaj da ljudi nikada nisu uveli novotariju, osim da su u tolikoj mjeri ostavili sunneta. Zato se pripazi uvedenih stvari, jer je svaka uvedena stvar novotarija, svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda i njeni sljedbenici su u Vatri.

Komentar:

Ovo je važna tačka mudrosti i to je nešto što je prenešeno kao govor selefa koji su rekli: "Ljudi ne uvedu novotariju, osim da u tolikoj mjeri izgube od sunneta".[1] - Ovo je zato što sunnet i novotarija ne mogu biti kombinovani, osim da jedno od njih potisne ono drugo, zbog čega osoba ne može biti ujedno i novotar i osoba od sunneta; ili će biti novotar ili osoba od sunneta, oboje se ne može kombinovati pri njemu. Zato će jedno nužno potisnuti ono drugo, i ovo je od štetnih efekata novotarije.

I ova prenešena tačka mudrosti je potvrđena iskustvom, a tome svjedoči, i dokaz je tome, to što ćeš naći sljedbenika novotarije kako mrzi vjerodostojan hadis i mrzi stvari od sunneta. I najgora stvar za njih i najmrža stvar koju takva osobi možeš čuti jeste da mu kažeš: "Taj i taj hadis zabranjuje to i to", ili : "Zabranjuje ovo i ovo". Oni ne žele da čuju hadis i sunnet koji govori protivno onome na čemu su oni. Pa tako, ovo je znak da sunnet i novotarija ne mogu biti zajedno.

A što se tiče osobe koja je na sunnetu, onda, kada ona čuje hadis od Allahovog Poslanika, sallAllahu 'alejhi ve sellem, ona bude srećna zbog toga, i takav dodaje dobro od dobara na kojima je i dodaje znanje (iz toga hadisa) steknutom znanju. Osoba od sunneta je srećna sa hadisima Poslanika sallAllahu 'alejhi ve sellem. A što se tiče novotara, onda on ima averziju prema hadisima Poslanika, sallAllahu 'alejhi ve sellem, i to je nešto jasno pri novotarima, da oni vode rat protiv stvari od sunneta, jer te stvari od sunneta prekidaju ono na čemu su oni.

I ovo je ono zastrašujuće kod novotarija, i što one (novotarije) takođe uzrokuju zamiranje sunneta i uzrokuju da ljubav spram sunneta zamre u srcima.

Riječi pisca: { Zato, pripazi se uvedenih stvari }: Jer zabranjene stvari nemaju ništa dobro u njima, bez obzira jesu li to zabranjene stvari vezane za širk, ili kufr, ili grijehe, jer Allah ništa ne zabranjuje u čemu je dobro, već zabranjuje samo ono što je ili apsolutna šteta ili ono u čemu zlo preovlađuje nad dobrom ili ako je podjednako. Pa tako, ako u nečemu dođu dobro i zlo, gdje je zlo veće ili podjednako sa dobrom, onda se to ostavlja, dok, ukoliko je dobro preovlađujuće, onda nema štete u tome, i malo zlo nađeno u dobru je opravdano.

Riječi pisca: { jer je svaka uvedena stvar novotarija, a svaka novotarija je zabluda }: Ovo je tekst hadisa Irbada ibn Sarije r.a., gdje se kaže:

"Allahov Poslanik sallAllahu 'alejhi ve sellem, nam je održao govor od kojeg nam je srce zatrepjerelo, a oči zasuzile – našta mi rekosmo: 'O, Allahov Poslaniče, ovo kao da je oproštajni govor, pa nas posavjetuj!' - Pa nam on sallAllahu 'alejhi ve sellem, reče:'Savjetujem vas da se Allaha bojite, i da slušate i pokoravate se, pa čak i da vam rob bude nadređeni..'. a u drugoj predaji: '..Abesinjski rob čija glava je kao da je suha, jer ko god od vas poživi, vidjet će velika razmimoilaženja. Zato se držite moga sunneta i sunneta mojih pravednih upućenih halifa nakon mene, toga se čvrsto držite i toga se uhvatite vašim kutnjacima, i pripazite se novih uvedenih stvari u vjeru..'. – ovo je upozorenje: 'pripazite se', ovo je riječ upozorenja: "..I pripazite se novih uvedenih stvari u vjeru, jer je svaka novo uvedena stvar novotarija, a svaka novotarija je zabluda'.[2] I u jednoj predaji dolaze riječi: 'A svaka zabluda je u Vatri'.[3]

Svaka novo uvedena stvar je novotarija - međutim, ono šta se misli sa riječima 'novo uvedena stvar' jeste: novo uvedena stvar u dinnu (vjeri). A što se tiče novo uvedenih stvari u običajima, dunjalučkim koristima, vrstama hrane, pića, odjeće, itd.. – onda su to samo novotarije u jezičkom smislu, a to nisu novotarije u šer'ijatskom smislu. Pa tako, novo uvedene stvari u vjeru su uvedene stvari koje su zabranjene.

I ovo sadrži pobijanje o opovrgavanje onih koji novotarije dijele u kategorije, dijeleći ih na: lijepe novotarije, ružne novotarije, dozvoljene novotarije. I koji kažu da one potpadaju pod pet propisa (tj. obavezne, preporučene, dozvoljene, zabranjene i pokuđene), a ovo je grješka, jer, novotarije u vjeri, sve su one zabluda tekstualnom izjavom Poslanika sallAllahu 'alejhi ve sellem:

"Svaka novo uvedena stvar je novotarija, a svaka novotarija je zabluda".

I ja mislim da ono što su oni uradili jeste da su novotarije koje su novotarije po pitanju jezika, oni takve novotarije nazivaju lijepim novotarijama. A novotarije u jezičkom smislu su dozvoljene, npr. izgradnja škola, izgradnja domova za studente, i stavljanje hereketa u Mushafima, i slično tome, oni ovakve stvari nazivaju lijepim novotarijama, međutim, ovo nisu novotarije u vjeri, jer su ovo stvari koje dolaze iz sunneta i oživljivača sunneta. Tako da je izgradnja škola ili domova za studente i štampanje mushafa i stavljanje hereketa u njima, sve ovo je podržano znanjem, tako da je to nešto dobro i to je od sunneta. Tako da ovi ljudi ili uzimaju lijepu praksu pa je nazivaju novotarijom, ili stvari običaja nazivaju novotarijama kada ne ulaze u vjeru, jer su to stvari dunjaluka koje ne ulaze u pitanja vjere.

Riječi pisca: { i svaka zabluda i njeni sljedbenici su u Vatri }: su kao što je došlo u hadisu:

"Svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda je u Vatru!".

I kao što je došlo u hadisu o podjeli ummeta na skupine, gdje je Poslanik, sallAllahu ‘alejhi ve sellem, rekao:

"..I ovaj će se ummet podijeliti na sedamdeset i tri skipine; sve će u Vatru, osim jedna od njih.."
[4]

I ovo je dokaz da će novotari biti u Vatri, a oni se razlikuju u stepenima: neki od njih su oni koji će biti u Vatri zbog kufra (tj. stepen te novotarije će biti kufr), i neki od njih će biti u Vatri zbog grijeha (tj. stepen te novotarije će biti grijeh), i među njima će biti onih koji će u Vatri ostati vječno, dok drugi neće čiji će propis biti kao propis drugih ljudi od ashab-ul-kebair(griješnika).[5]





[1] Već je prethodilo da je ovo govor Hasana ibn Atijje, rahimehullah.
Dodatak prevodioca: Ovo je predaja od njega, u kojoj kaže: 'Ljudi nisu oveli novotariju, osim da im je Allah u tolikoj mjeri oduzeo od sunneta i nikad im to neće vratiti sve do Sudnjeg dana'. (Bilježe Darimi i Lalekai, a vjerodostojnim ga je ocijenio šejh Albani u svojoj provjeri na el-Miškat, i kaže u njemu pod br.188: "I ovo se takođe prenosi kao govor Ebu Hurejre, radijAllahu ‘anhu, kojeg prenosi Ebul Abbas el-Asam u hadisu). (Pogledaj nastavak fusnote u Mektebet-ur-Rušd izdanju ove knjige za navode šejhul islama, Ibn Tejmijje, oko ove tačke vezano za novotare).


[2] Ovaj hadis od Irbada ibn Sarije je prethodio. (Dodatak prevodioca: Zabilježili su ga Ahmed, Ebu Da'vud, Tirmizi i Ibn Ma'dže, a sahihom ga je ocijenio šejh Albani).

[3] Dodatak prevodioca: Ovaj dio je došao u hadisu Džabira ibn 'Abdullaha, radijAllahu ‘anhu, zabilježenog kod Nesaije u hadisu br.1578, u Poglavlju o dva Bajrama, poglavlje 22, Kako se drži hutba. Takođe je zabilježen od strane Ibn Huzejme koji spominje da je Allahov Poslanik sallAllahu 'alejhi ve sellem, držao hutbu i da je veličao Allaha i da je ponavljao riječi veličanja Njega kako to On i zaslužuje, pa je rekao: "Koga Allah uputi niko ga ne može zabludjeti, a koga Allah zabludi niko ga ne može uputiti. Najistinitiji govor je Knjiga Allahova, a najbolji put je put Muhammedov. Najgore stvari su uvedene stvari, svaka uvedena stvar je novotarija, svaka novotarija je zabluda, a sve zablude su u Vatri!". Šejh Albani je ovu predaju ocijenio sahihom.

[4] Provjera ovog hadis je prethodila. (Zabilježili su ga Tirmizi i Hakim, a hasenom (dobrim) ga je ocijenio šejh Albani).

[5] Dodatak prevodioca: Šejh Salih es-Suhejmi spominje u njegovom komentaru ove knjige poznati govor imama Sufjana es-Sevrija, rahimehullah: "Novotarija je draža šejtanu od grijeha, jer se osoba pokaje od grijeha, dok se osoba ne kaje od novotarije" (Zabilježio Lalekai u Šerh usul 'itikad ehli sunne).



Iz komentara dr. Saliha Fevzana na ŠERH-US-SUNNE imama Berbeharija

No comments:

Post a Comment