Friday 19 December 2014

3 zapostavljene nafile


1. Namaz između ezana i ikameta:

Abdullah b. Mugaffel, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, Sallallahu Alejhi ve Sellem, rekao: ''Između svakog ezana i ikameta se klanja namaz, između svakog ezana i ikameta se klanja namaz, između svakog ezana i ikameta se klanja namaz – onaj ko hoće.'' (Buhari, Sahih, br. 598, Muslim, Sahih, br. 838)


2. Namaz poslije abdesta:

Humran, rhm, prenosi od Osmana b. Affana, radijallahu anhu, da je uzeo abdest perući svoje organe po tri puta, a zatim rekao: "Vidio sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da se isto ovako abdesti, a zatim je, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: 'Ko se abdesti kao što sam se ja sada abdestio, a zatim ustane i klanja dva rekata,skrušeno bez nepotrebnog razmišljanja, biće mu oprošteno ono što je predhodilo od grijeha.'" (Buhari br. 159 i Muslim br. 537)

Prenosi  Ebu Derda'a, radijallahu anhu, od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Ko se abdesti, pa upotpuni svoj abdest, zatim ustane i klanja dva ili četri rekata, skrušeno i lijepo čineći zikr, a zatim zatraži oprosta od Allaha, biće mu oprošteno."
(Imam Ahmed u Musnedu br. 26906 hasen)

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi od Allahovog Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao Bilalu, radijallahu anhu, nakon sabah namaza: "O Bilale, obavjesti me o svome djelu u islamu za kojeg se najviše nadaš kod Allaha, jer sam, doista, čuo kuckanje tvojih nanula u džennetu?" Bilal, radijallahu anhu, reče: "Nisam uradio djelo, za koje se više nadam, od toga da se nikada nisam očistio za namaz, u bilo kojem satu, u noći ili danu, a da nisam sa tom čistoćom (abdestom) klanjao ono što mi je bilo propisano i olakšano da klanjam."
(Buhari br. 1149 i Muslim br. 6274)

3. Namaz pri buđenju u noći:

Prenosi Ubade ibn Samit da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: “Ko se probudi u toku noći (pa želi nastaviti spavati, ali se sjeti Allaha) i izgovori:‘La ilahe illallahu vahdehu la šerike lehu, lehul-mulku ve lehul-hamdu ve huve ala kulli šej’in kadir. Subhanallah, la ilahe ilallah vallahu ekber, vela havle vela kuvvete illa billah! (Nema Boga osim Allaha, On nema sudruga. Njemu pripada sva vlast i sva hvala, i On je svemoćan. Slavljen neka je Allah, nema boga osim Njega, Allah je najveći – nema snage ni moći osim kod Uzvišenog Allaha), pa nakon toga abdesti i klanja, namaz će mu biti primljen, a ako poslije ove dove izgovori: ‘Allahu moj, oprosti mi!’, bit će mu uslišano. Ako u dovi traži dobro (hajr), Allah će mu to i podariti.” (Buhari)

No comments:

Post a Comment