Uzvišeni Allah među najveće i najopasnije grijehe svrstao je govor o Sebi, dželle šanuhu, bez znanja: "Reci: 'Gospodar moj zabranjuje razvrat, i javni i potajni, i grijehe, i neopravdanu primjenu sile, i da Allahu smatrate ravnim one za koje On nikakav dokaz objavio nije, i da o Allahu govorite ono što ne znate.'" (Prijevod značenja El-E'araf, 33.)
Imam Ibnul-Kajjim, rahimehullah, u svome djelu '’Medaridžus-salikin'’ (1/372), komentirajući ovaj ajet, rekao je:
"Što se tiče govora o Allahu bez znanja, to je najstrožije zabranjeno i najveći grijeh kod Allaha, i iz tog razloga, prilikom navođenja zabrana, spomenut je na četvrtom mjestu. Izuzimanje iz ove zabrane nije dozvoljeno ni u kojem slučaju, nego zabranjenost ostaje na snazi u svakom stanju i situaciji. Zabrana govora o Allahu bez znanja nije kao zabrana strvine, krvi i svinjskog mesa, koji bivaju u određenim situacijama dozvoljeni, jer se zabrane dijele na dvije vrste:
1) zabrana samog djela u osnovi, i to nije dozvoljeno raditi ni u kojem slučaju,
2) i trenutna zabrana, koja se mijenja od vremena do vremena.
Uzvišeni Allah, govoreći o zabranama u osnovi, kaže: "Reci: 'Gospodar moj zabranjuje razvrat, i javni i potajni...", zatim je prešao na ono što je veći grijeh od ovoga: "…i grijehe, i neopravdanu primjenu sile...", da bi zatim naveo ono što je veći grijeh od ovoga: "…i da Allahu smatrate ravnim one za koje On nikakav dokaz objavio nije...", nakon čega je naveo ono što je još veći grijeh od ovoga: "…i da o Allahu govorite ono što ne znate", tako da je ovo najstrožija od svih zabrana kod Allaha, a ujedno i najveći grijeh, jer za sobom povlači iznošenje laži na Uzvišenog Allaha, pripisivanje Allahu onoga što Mu ne dolikuje, mijenjanje Njegove vjere, negiranje onoga što je potvrdio i potvrđivanje onoga što je negirao, smatranje ispravnim onoga što je Allah učinio neispravnim i smatranje neispravnim onoga što je On učinio ispravnim, iskazivanje mržnje i neprijateljstva prema onome koga On voli i prijateljevanje sa onima kojima je On iskazao neprijateljstvo, ljubavprema onima koje Allah mrzi i mržnja onih koje On voli, i da Mu se pripisuje ono što Mu ne dolikuje, bez obzira bilo to vezano za Njegovo biće, svojstva, riječi i djela.
Ova zabrana je najpotvrđenija zabrana, najveći grijeh, to je osnova širka i kufra, i na tome su sagrađene novotarije i zablude. Osnova svake zabludjele novotarije u vjeri vraća se na govor o Allahu bez znanja. Kaže Uzvišeni Allah: "I ne govorite neistine jezicima svojim: 'Ovo je dopušteno, a ovo je zabranjeno', da biste tako o Allahu neistine iznosili. Oni koji o Allahu govore neistine – neće uspjeti." (Prijevod značenja En-Nehl, 116.)
Imam Šenkiti, rahimehullah, u '’Edvaul-bejan'’ (3/455) kaže: "Ispravni prethodnici (selefus-salih), Allah bio s njima zadovoljan, izbjegavali su riječi '’ovo je halal'’ i ‘'ovo je haram’' strahujući od ovog ajeta."
Bilježi imam Darimi u '’Sunenu' ‘(184) od E'ameša da je rekao: "Nisam čuo da je Ibrahim (tj. Nehai) ikada rekao da je nešto halal ili haram, nego je imao običaj da kaže '’prezirali bi to'’ i '’smatrali su to pohvalnim'". Kaže Uzvišeni Allah, dželle dželaluh: "Na Sudnjem danu vidjet ćeš pocrnjela lica onih koji su o Allahu laži govorili." (Prijevod značenja Ez-Zumer, 60.)
Šejh Abdul-Kerim el-Hudajr, hafizehullah, kaže: "Najpreči koji ulaze pod značenje ovog ajeta su oni koji daju odgovore o šerijatskim pitanjima i govore o Allahu bez znanja." (Pogledati: '’Šerhu durusul-muhimme li ammetil-umme'’, str. 94.) Kaže Uzvišeni Allah, dželle šanuhu: "Ne povodi se za onim što ne znaš! I sluh, i vid, i razum, za sve to će se, zaista, odgovarati." (Prijevod značenja El-Isra, 36.)
Šejh Abdur-Rahman es-S'adi, rahimehullah, u svome tefsiru (2/920) kaže: "Tj. ne slijedi ono o čemu nemaš znanja, nego dobro utvrdi i provjeri ono što govoriš i radiš." Kaže Uzvišeni Allah: "...i ne slijedite šejtanove stope, jer vam je on neprijatelj očevidni! On vas navraća na grijeh i razvrat i na to da o Allahu govorite ono što ne znate" (prijevod značenja El-Bekare, 168-169); "Zar o Allahu da govorite ono što ne znate?" (prijevod značenja El-E'araf, 28).
izvor:
Fenomen kvaziučenjaka
Amir I Smajić
izvor:
Fenomen kvaziučenjaka
Amir I Smajić
No comments:
Post a Comment