Friday 23 May 2014

Kako se po sunnetu sjedi u namazu, kojeg se obavlja u sjedećem položaju?





الصحيح في هذه المسألة جواز التربع والافتراش لأنه لم يثبت في ذلك شيء عن رسول الله صلى الله عليه وسلم  .

Ono što je vjerodostojno o ovoj mes'eli jeste da se dozvoljava sjedenje prekriženih nogu („na turski način“, ar. Terabbu'un) i Iftiraš (sjedenje na lijevom stopalu sa povijenim prstima desne noge), jer ništa nije potvrđeno od Allahovog poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, po pitanju ovoga.







Terabbu'un ili "turski način sjedenja" slika desno
Iftiraš (svima poznat način sjedenja u namazu) slika lijevo



وقد وصفت عائشة رضي الله عنها كيفية صلاته جالساً ولم تذكر كيفية قعوده فدل ذلك على السعة في الأمر .
Aiša, radijjallahu anha, prenosi, da je Allahov poslanik, sallallahu alejhi ve selleme, klanjao sjedeći, međutim nije spomenula način njegovog sjedenja pa to ukazuje, da ima širine u ovoj stvari.

وقد قال الإمام الشافعي رحمه الله ( يجوز على أيّ صفة شاء المصلي
Rekao je imam Šafija, rahimehullah: „Klanjaču je dozvoljeno da sjedi kako hoće.“

وقال الإمام ابن المنذر في الأوسط ( 4 / 376 ) ليس في صفة جلوس المصلي قاعداً سنة تتبع وإذا كان كذلك كان للمريض أن يصلي فيكون جلوسه كما سهل ذلك عليه ، إن شاء صلى متربعاً وإن شاء محتبياً وإن شاء جلس كجلوسه بين السجدتين كل ذلك قد روي عن المتقدمين
Rekao je imam Ibn Munzir u El-Evsat (4/376) da nema nikakav poseban sunnet, kojeg bi slijedio onaj, koji klanja sjedeći. Zbog toga, osoba koja je bolesna može da sjedi kako joj je najlakše (tj. kako joj najbolje odgovara). Ako hoće neka klanja prekriženih nogu (tj. neka sjedi „na turski način“), ako hoće neka klanja muhtebijen (tj. podvijenih nogu držeći se rukom/rukama za koljena), ako hoće neka sjedi tako kao što se sjedi između dvije sedžde. Sve ovo je preneseno od prošlih islamskih učenjaka.

وقد قالت طائفة من أهل العلم التربع أفضل وهذا مروي عن ابن عمر وأنس بن مالك وهو مذهب أبي حنيفة ومالك وأحمد .
Određena skupina islamskih učenjaka je preferirala sjedenje prekriženih nogu („na turski način“). To je preneseno od Ibn Omera i Enesa ibn Malika, a to je i mezheb Ebu Hanife, Malika i Ahmeda.

والحجة لهم ما رواه النسائي ( 3 / 376 ) وغيره من طريق أبي داود الحفري عن حفص عن حميد عن عبد الله بن شقيق عن عائشة قالت : رأيت النبي صلى الله عليه وسلم يُصلي متربعاً .
Dokaz im je ono što je zabilježio Nesaija (3/376) i drugi mimo njega od Ebu Davuda El-Haferija od Hafsa od Hamida od Abdullaha ibn Šekika od Aiše, da je rekla: „Vidjela sam Allahovog poslanika, sallallahu alejhi ve selleme, kako klanja prekriženih nogu (tj. obavljao je namaz u sjedećem položaju i prekrižio je noge.)“ 

وهذا الحديث لا يصح وقد جاء من غير وجه ليس في شيء من ذلك ذكر التربع قال النسائي رحمه الله لا أعلمُ أحداً روى هذا الحديث غيرَ أبي داود وهو ثقة ولا أحسب هذا الحديث إلا خطأ 
Ovaj hadis nije vjerodostojan, jer dolazi u drugim rivajetima bez  spominjanja Terabbu'a (tj., ovakvog načina sjedenja). Kaže Nesai, rahimehullah: „Nije mi poznato, da je iko drugi prenio ovaj hadis, osim Ebu Davuda, a on je sikah (povjerljiv). Ne mislim, da je ovaj hadis išta drugo, osim greška.“

وقال الإمام ابن المنذر في الأوسط ( 4 / 376 ) حديث حفص بن غياث قد تكلم في إسناده روى هذا الحديث جماعة عن عبد الله بن شقيق ليس فيه ذكر التربع ولا أحسب هذا الحديث يثبت مرفوعاً 
Rekao je imam Ibn Munzir u El-Evsat (4/376) govoreći o lancu Hafsa ibn Gijasa, da ovaj hadis prenosi skupina ljudi od Abdullaha ibn Šekika bez spominjanja Terabbu'a. (Dodaje) Ne mislim, da ovaj hadis možemo pripisati Allahovom poslaniku.

 وجاء عن عبد الله بن مسعود أنه كره الصلاة متربعاً رواه ابن أبي شيبة وابن المنذر
Došlo je od Abdullaha ibn Mes'uda da nije volio (tj. smatrao je mekruhom) namaz sa prekriženim nogama. Ovo prenose Ibn Ebi Šejbe i Ibn Munzir.

وعن أحمد رواية . أنه إن أطال القراءَة تربع وإلا افترش .
Prenosi se od Ahmeda, da je rekao, ako se oduži učenje, može da se sjedne i prekriži noge, u suprotnom neka se sjedne u poziciju Iftiraša (sjedenje na lijevom stopalu sa povijenim prstima desne noge).

والصحيح القول الأول وهو التخيير بين التربع والافتراش والله أعلم .
Vjerodostojan govor jeste prvi govor, a to je da čovjek može izabrati između sjedenja sa prekriženim nogama i iftiraša. A Allah najbolje zna.




الشيخ : سليمان بن ناصر العلوان 
(na pitanje odgovorio) šejh Sulejman ibn Nasir El-Ulvan
preveo: Alim Hasanagić




No comments:

Post a Comment