Wednesday 4 March 2020

Propis ogrlica od ćilibra




Propis ogrlica od ćilibra (baltičke smole, jantara, ambera)

''Za roditelje koji traže način da umanje dječiju bol na ''prirodan'' način ćilibarske ogrlice nude obećanje koje se lahko prodaje. Zavežite oko vrata vašeg djeteta i supstanca Jantarna kiselina (butandionska kiselina) koja ublažava bol će iscuriti iz kamenčića pod kožu i zatim u krv i time će olakšati bolove, barem tako kažu reklame.

Međutim ne postoji nikakav naučni dokaz koji ukazuje da nošenje ogrlica od baltičke smole olakšava ikakvu bol. Među ostalim kaže i dr. Howard Jeffries čak naprotiv stručnjaci iz tog polja kažu da je to fizički nemoguće. I američka uprava za hranu i lijekove nije odobrila nikakve proizvode u obliku nakita i upozorilo je protiv njihovog korištenja.

''Međutim na drugu stranu imamo veoma ozbiljne izvještaje koji navode smrt i gušenja prilikom korištenja ovih proizvoda.'' Spominje dr. Scott Gottlieb (bivši) zvaničnik uprave za hranu i medicinu SAD-a.

Djeca mogu prestati disati ako se ogrlica zakači previše usko uz vrat ili ako se zakači za neki predmet poput kolijevke ili čak staviti kamenčiće u usta i time doći u opasnost od gušenja.

I tu postoji očit i velik rizik. Dodaje dr. Gottlieb.

Kako bi trebale da rade?
Kada se nose uz kožu oko vrata ili ruke ćilibarski kamenčići navodno postaju topliji i onda puštaju jantarsku kiselinu koja bi onda trebala da kroz kožu ulazi u krvotok i time smanjuje bol.

Aaron Celestian doktor nauka i kustos mineralnih nauka pri narodnom muzeju u Los Angeles-u kaže da zaista zaista u ćilibarskim ogrlicama ima jantarske kiseline ali da nema načina da ona bude apsorbirana u kožu. ''Sa hemijske perspektive mora postojati način da se jantarska kiselina oslobodi iz ćilibra a to se dešava samo pod visokim temperaturama.'' Kaže Celestian.

A pod visokim temperaturama misli se na preko 200 stepeni celzijusa.

''Apsurdno je uopšte razmišljati o tome ali da ljudska koža bi trebala imati smrtonosnu temperaturu prije nego li ćilibar otpusti išta od jantarske kiseline. A čak i tad samo bi djelić ćilibra došao u kontakt sa kožom u obliku jantarske kiseline.''

Tako da čak i kada bi temperatura vašeg djeteta nekako dosegla 400 stepeni farenhaita ili preko 200 stepeni celzijusa količina jantarske kiseline bi bila toliko neznatna da bi imala ikakav efekat.

Neki prodavači ćilibarskih ogrlica dodaju da one smanjuju upale i lučenje pljuvačke kod djeteta međutim i za to svakako ne postoji nikakav dokaz.

Nakon smrti jednog djeteta u 2018. godini uprava za hranu i lijekove SAD su izdale upozorenje za korištenje ovih proizvoda međutim s druge strane istraživanja u Kanadi pokazuju da niti jedan od ovih proizvoda ne dolazi sa upozorenjem na moguće gušenje.''

Izvor: https://parenting.nytimes.com/childrens-health/amber-teething-necklaces?fbclid=IwAR0PqE4i1u1NcaVX1nxwA6iPW7X-2v8qIkboSCNuMdR2QJCvIfh7yj2XoHE

Šejh ibn Usejmin rahimehullah spominje načine liječenja u Medžmu fetava-ve-resail-ul-usejmin (17/70.)

Allah Uzvišeni je dao lijek u dvije kategorije:

1. Lijek (sebeb za izliječenje) koji je propisan u islamu poput Kur'ana i dove. Kao što je Allahov Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem rekao za suru El-Fatiha: ''Kako si znao da je ona rukija.'' Takođe Allahov Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem je znao činiti rukiju učeći dovu tražeći od Allaha da sebebom njegove dove izliječi nekoga.

2. Fizički način poput običnih lijekova koji su poznati u šerijatu poput meda. ili kroz iskustvo i testiranje popu nekih lijekova i sredstava (čajeva, doktorskih lijekova i alternativnih lijekova). Za ovu kategoriju efekat mora biti direktan a ne zamišljeni. Ukoliko se dokaže da nešto ima direktan efekat onda ga je dozvoljeno koristiti pri bolesti i za liječenje će doći Allahovom dozvolom. Međutim ako je nešto zamišljeno i nešto što bolesnik mora zamisliti kako bi mu donijelo psihičko olakšanje onda nije dozvoljeno i to ne dokazuje da je to lijek. Radi toga je i zabranjeno da ljudi nose halke, narukvice, končiće i slično čime navodno otjeruju bolesti. Za to nema dokaza u šerijatu niti je dokazano kroz praksu i testiranje. Tako da ako nema šerijatskog niti naučnog dokaza da je nešto lijek onda to nije ni dozvoljeno uzeti kao lijek jer onda se time čini širk Allahu jer On je jedini koji daje da je nešto uzrok da nešto liječi.''


Šejh ibn Usejmin rahimehullah takođe kaže:
Što se tiče nošenja halki, ogrlica i sličnog. Ako onaj koji je nosi misli da ono daje nešto samo od sebe neovisno od Allaha onda je on mušrik u smislu velikog širka što je nasuprot tevhida rububijeta jer time vjeruje da ima još gospodara mimo Allaha.

Ako misli da je sredstvo ali da ne liječi samo od sebe onda je to mali širk jer ako neko vjeruje da nešto liječi kada to ne liječi onda je pripisao nešto Allahu jer smatra da je to način a Allah ga nije učiio takvim.
Kraj citata iz: Medžmu'u fetava ve resail-ul-usejmin 9/155

Abdullah b. Ukejm prenosi od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao:
“Ko na sebe okači nešto, biće tome i prepušten” 

No comments:

Post a Comment