Sunday 22 December 2019

Značenje taguta 1. dio


1. poglavlje 
''Prva obaveza naređena ljudima''

dr. Muhammed ibn Abdurahman El-Humejs 

Pitanja za samoprovjeru:

1. Koja je prva obaveza kojom je obavezan ljudski rod?
2. Koje je značenje riječi ''tagut''?
3. Šta je suština riječi La illahe illa Allah i šta predstavlja njegova negacija i potvrda?
4. Ko se ne slaže da je ovo prva obaveza na robu? I u šta oni vjeruju?
*5. Da li se riječ ''tagut'' može primjeniti na poslanike, ashabe, dobre ljude koje ljudi obožavaju nakon njihove smrti?
*6. Ako sihirbaz koji tvrdi da poznaje gajb i kome ljudi dolaze radi toga kaže: ''Mene ljudi ne obožavaju i nisam zadovoljan da me ljudi obožavaju'' da li ipak spada pod naziv tagut?
*7. Da li tagut može biti musliman?

Znaj Allah ti se smilovao da je prva stvar kojom je Allah obavezao sina Ademovog da zanevjeruje u taguta i da vjeruje u Allaha. Dokaz za ovo su Allahove riječi:

أَنِ اعْبُدُوا اللَّـهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ

Obožavajte Allaha, a klonite se taguta!

(En-Nahl 36.)

Objašnjenje
Šejh rahimehullah je otpočeo ovo djelo razjašnjavajući da je prva obaveza kojom je Allah obavezao ljudski rod, što se uzima iz Allahove knjige da se čovjek odrekne taguta i da vjeruje u Allaha:



وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّـهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ فَمِنْهُم مَّنْ هَدَى اللَّـهُ وَمِنْهُم مَّنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ ۚ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ



Mi smo svakom narodu poslanika poslali: "Allahu se klanjajte, a taguta se klonite!" I bilo je među njima onih kojima je Allah na Pravi put ukazao, a i onih koji su zaslužili da ostanu u zabludi; zato putujte po svijetu da vidite kako su završili oni koji su poslanike u laž utjerivali.

(Kur'an 16:36)

Tako da je prva stvar odbijanje taguta to jeste ono što se obožava mimo Allaha i ono je zadovoljno tim obožavanjem. U ovo spada odbacivanje svega što se obožava mimo Allaha poput drveta, kamena, sunca, mjeseca, meleka, čovjeka i slično. Oni nemaju pravo da budu obožavani mimo Allaha i nemaju nikakvu moć.

Ibn Džerir Et-Taberi rahimehullah u svom tefsiru (3/21) kaže:
''Ispravno mišljenje po mom viđenju je da je tagut svako onaj koji zauzme mjesto koje priliči samo Allahu i tako ljudi čine širk Allahu a obožavaju njega svejedno da li ih on natjerao da to rade ili samo prihvatao njihovo obožavanje (mišljenje, djelo). Ono što se na ovaj način obožava može biti čovjek, šejtan, idol, statua ili drugo biće.
...
Poslanici, učenjaci i dobri ljudi i evlije nisu tjerali ljude da ih obožavaju ili da ih slušaju u takvim stvarima. Naprotiv pozivali su protiv toga. Sama svrha Allahovog slanja poslanika je da ljude odvraćaju od taguta i pozivaju Allahu kao što je spomenuto u suri En-Nahl 36.
...
Ako ljudi obožavaju poslanike, učenjake mimo Allaha ne trebamo njima pripisivati naziv taguta.'' Kraj citata.

Poslije toga dolazi da čovjek bude iskren u svojoj vjeri prema Allahu, da obožava samo Njega i potvrđuje Njegovo pravo naspram ostalih. Ova obaveza činjenja kufra u taguta i vjerovanja u Allaha je suština koja se nalazi u šehadetu jer se u njemu zaista nalazi negacija i potvrđivanje.

أشهد أن لا إله إلاَّ لله ، وأشهد أن محمد رسول الله

Transliteracija: Ešhedu en la illahe illallah ve ešhedu enne Muhammeden 'abduhu ve resuluhu.
Svjedočim da nema drugog boga osim Allaha, i svjedočim da je Muhammed Božiji rob i Božiji poslanik

لا إله ''La-illahe'' ''nema božanstva'' Ovo je nevjerstvo, kufr u taguta. إلاَّ لله ''IllaAllah'', ''osim Allaha'' ovo je potvrda da samo Allah zaslužuje obožavanje tj. tevhid.

Po ovome, prva obaveza na robu je jasna. Nije intelektualno zahtjevna kako neke zabludjele grupacije i retoričari tvrde nego je upravo ono što se i spominje: ''Kufr u taguta, vjerovanje u Allaha''.

*Obožavanje je skup riječi, djela i vjerovanja. Ukoliko osoba ne smatra neko djelo obožavanjem ili ga naziva drugom riječju ne znači da to nije obožavanje.
Npr. Neke ekstremne sufije smatraju da njihovi šejhovi poznaju gajb i ti šejhovi to isto tvrde i zadovoljni su vjerovanjem svojih murida-sljedbenika. A samo Allah poznaje gajb. Međutim niti jedan od njih neće reći da je to širk, obožavanje ali to ne mijenja suštinu njihovog djela. Kao što ni kršćani neće priznati da obožavaju svoje monahe i svećenike.*

اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّـهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا إِلَـٰهًا وَاحِدًا ۖ لَّا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ

“Oni, pored Allāha, bogovima smatraju svećenike svoje i monahe svoje, i Mesiha, sina Merjemina, a naređeno im je da samo jednog Boga obožavaju, nema boga osim Njega. On je vrlo visoko iznad onih koje oni Njemu ravnim smatraju.” 
(Kur'an 9:31)

Prenosi se od Adijja ibni Hātima, Allāh bio zadovoljan njime, da je on smatrao da se robuje sveštenicima i monasima samo ako se kolje kurbān u njihovo ime, ili se zavjetuje u njihovo ime, ili im se čini sedžda i rukū’, i tome slično. Stoga, kada je primio islām i čuo Allāhovog Poslanika, sallallāhu ‘alejhi we sellem, da uči ove ājete, rekao je:
“O Allāhov Poslaniče, mi ih nismo obožavali”, – misleći pri tome na kršćane, jer je i sam bio kršćanin prije islāma, pa mu je rekao Allāhov Poslanik, sallallāhu ‘alejhi we sellem: “Zar nisu zabranjivali ono što je Allāh dozvolio i dozvoljavali ono što je Allāh zabranio?” Odgovorio je: “Da.” Pa mu je rekao Allāhov Poslanik, sallallāhu alejhi we sellem: “Tako su oni obožavani.” (Prenose Ahmed i Tirmidhī)

''Upitan je Salih El-Fevzan (Zvanična stranica https://www.alfawzan.af.org.sa/en/node/10323):
نص السؤال : ما معنى الطاغوت‏؟‏ وهل كل طاغوت كافر‏ ـ
Šta je značenje riječi tagut, i da li je svaki tagut kafir?
‏نص الإجابة : الطاغوت في اللغة مشتق من الطغيان وهو مجاوزة الحد ومجاوزة الحق إلى الباطل ومجاوزة الإيمان إلى الكفر وما أشبه ذلك والطواغيت كثيرون وكل طاغوت فهو كافر بلا شك‏‏ ‏ ـ
Odgovor: Lingvistički ''et-tagut'' dolazi od riječi et-tugjan što znači prelaženje granica, prelaženje iz istine u laž, prelaženje  iz imana u kufr/nevjerstvo i tako dalje. Postoje mnogi taguti i svaki tagut je nevjernik. u to nema sumnje..''

Sažetak:
1. Prva obaveza na robu je ''kufr u taguta i vjerovanje u Allaha''.
2. Tagut znači sve ono što se obožava mimo Allaha i zadovoljno je tim obožavanjem.
3. Neke zabludjele skupine filozofa/retoričara tvrde da je ''intelektualna spoznaja'' prva stvar koju je dužna uraditi mentalno zdrava odrasla osoba.

NAPOMENA: Tekst je komentar šejha El-Humejsa na knjigu ''M'ana et-Tagut'' Značenje taguta od šejha Muhammeda AbdulVehaba rahimehullah. Izmjene koje su načinjene su sljedeće:
Dodato pitanje 5,6 i 7.
Dodat tefsir šejha Et-Taberija rahimehullah.
Dodate riječi označene sa *...* i hadis Adijja ibn Hatima radiallahu anhu.
Dodata fetva Saliha ibn Fevzana.
Pitanja su pomjerena sa dna teksta na početak jer čovjek koji ima pitanja prije odgovora bolje pamti od onoga ko prvo vidi odgovore a zatim pitanja. Pitanje broj 4. sam ostavio iako je karakteristično za drugo podneblje pa i odgovor na pitanje može biti različit zavisno od vremena i prostora.

No comments:

Post a Comment