Tuesday 3 September 2019

Da li je Jusuf Alejhi Selam oženio ''Zulejhu'' ženu upravnika


Pitanje:
Da li je Allahov Poslanik Jusuf Alejhi Selam poslije oženio ženu koja ga je pokušala zavesti, ukoliko jeste koji su izvore tih predaja?

Odgovor:
Zahvala neka je Allahu.
Ne postoji nikakva predaja u Kur'anu niti sunnetu Poslanika Sallallahu Alejhi ve Sellem koja bi dokazala ili opovrgla da je Jusuf Alejhi Sellam oženio ženu upravnika Misra. Neki kažu da se zvala Ra'i
l (راعيل) a neki da se zvala Zulejha (زليخا). El-hafiz Ibn-kesir rahimehullah kaže da je Zulejha ustvari bila njezina titula.

Postoji predaja da je Jusuf Alejhi Selam oženio Ra'il koju prenosi poznati imam sire i historije Ibn Ishak rahimehullah, koji kaže:
''Što se tiče Jusufa kada kaže kralju: 


قَالَ اجْعَلْنِي عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ۖ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ
"Postavi me" – reče – "da vodim brigu o stovarištima u zemlji, ja sam zaista čuvaran i znan."

(Kur'an 12:55)


Kralj je rekao: Učiniti ću to, pa ga je postavio umjesto Itfira i smijenio Itfira sa njegovog mjesta. Allah u Kur'anu kaže:

وَكَذَٰلِكَ مَكَّنَّا لِيُوسُفَ فِي الْأَرْضِ يَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَيْثُ يَشَاءُ ۚ نُصِيبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاءُ ۖ وَلَا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ
(Kur'an 12:56)

I tako Mi Jusufu dadosmo vlast u zemlji, boravio je ondje gdje je htio: milost svoju Mi dajemo onome kome hoćemo i ne dopuštamo da propadne nagrada onima koji dobra djela čine.

Pa kaže: Rečeno mi je da je Itfir umro tokom tih noći i da je kralj El-Rejan ibn El-Velid dao Itfirovu ženu El-Ra'il Jusufu da je oženi, a kada mu je ušla on joj reče: Zar ovo nije bolje od onoga što si ti tražila?
A zatim tvrde da je ona rekla:
''O Siddik, ne krivi me,bila sam žena koja je bila lijepa i koja je uživala u svijetu luksuza a moj muž nije mogao imati intimne odnose sa ženama, a ti si onakav kakvim te Allah stvorio, veoma lijep i ja se nisam mogla suzdržati.''

Također tvrde da je ona bila nevina i da je Jusuf imao odnos s njom i da mu je rodila dva sina Afrima ibn Jusufa i Marjiša ibn Jusufa. Sin Afrima je bio Nuun, otac Jošue ibn Nuuna i Rahme žene Ejjuba Alejhi Selam. '' Kraj citata.
Prenosi Ibn Ebi Hattim u El-tefsir 7/2161, Et-taberi u Džemi'ul bejan 16/151.

Slična predaja je prenesena od Zejda ibn Eslema, tabi'ina i od Vehba ibn Munebiha a predaja je od Israilijata (Predaje prenešene od strane jevreja).
To prenosi i Es-Sujuti u El-dar El-Mensur 4/553.

Ibn Kajjim rahimehullah je rekao:
Poglavlje 27:
Onaj koji odustane od svoje voljene osobe da izbjegne haram pa mu Allah omogući da bude s tom osobom na halal način ili mu je zamijeni boljom poput Jusufa Es-Siddika koji je izbjegao ženu UPRAVNIKA radi Allaha i izabrao zatvor nad nemoralom. Allah mu je to nadomjestio i dao mu da upravlja zemljom i da uzme sebi šta god iz nje htio. Pa mu je ta žena došla ponizno tražeći vezu pa je on oženio pa kada mu je došla on joj reče: ''Zar ovo nije bolje od onoga što si ti htjela?''

Razmisli kako ga je Allah uzvišeni nagradio za poteškoće zatvora i dao mu autoritet na zemlji i šta god je tu htio i potčinio mu ženu upravnika, i ona i druge žene su svjedočile njegovu nevinost. To je ono što je Allah odredio za svoje robove kako u prošlosti tako i u budućnosti sve do Kijametskog dana. Kraj citata oz Revdatul-Muhibbin str. 445.

Ovo ne znači da je ova priča istinita. Nego izgleda da je preuzeta od Ehlul-kitabija a naređeno nam je da im niti vjerujemo niti ne vjerujemo. Allahov Poslanik Sallallahu Alejhi ve sellem je rekao:
''Ne vjerujte Ehlul-kitabijama ali ih i ne utjerujte u laž. Recite: Mi vjerujemo u ono što je objavljeno nama i u ono što je objavljeno vama. Naš i vaš Gospodar ie jedan, i mi mu se pokoravamo.''
Prenosi Buhari 4485. a Albani ocjenio sahihom u Silsiletil-hadis Es-sahiha 422.

A Allah najbolje zna.
Izvor: IslamQA fetva broj:130417

No comments:

Post a Comment