Kadi Ijad prenosi od Ebul-Mealija (preselio 478. h.) njegove riječi: "Uvođenje kafira u vjeru, (tj. smatranje kafira muslimanom), ili izbacivanje muslimana iz nje je krupna stvar u vjeri." Završen citat.
Iz ovih riječi se vidi da smatranje kafira muslimanom, i neispravno svjedočenje takvom da je musliman, nije ništa opasnije od izvođenja muslimana iz vjere. Stoga, neka onaj koji želi istinu bude oprezan na obije prepreke, jer obije su strme.
- Kadi Ijad (preselio 544. h.) isto tako prenosi u svojoj knjizi "Eš-Šifa",
poglavlje konstatacije po pitanju tekfira mute'evvilina, od uleme muhakkika (dubokih poznavalaca) njihov govor: Da se mora biti oprezan pri tekfiru mute'evvilina, jer je ohalaljivanje krvi klanjača,muvehhida opasna stvar. Greška po pitanju 1000 kafira je lakša nego li greška ohalaljivanja krvi jednog muslimana.
Ove riječi su slične riječima Gazalija (preselio 505. h.) u njegovoj knjizi "Et-tefrika bejne el-imani vez-zendeka". Možda je Kadi išaretom ciljao na njega ali mu nije spomenuo ime zato što Kadi Ijad ima zamjerke na pomenutu knjigu Gazalija.
- Kaže Gazali: "Treba se izbjegavati tekfir dok god tome ima puta. Jer, ohalaljivanje krvi KLANJAČA, koji se Allahu tevhidom približavaju je greška. Pogriješiti i ostaviti 1000 kafira u životu je lakše nego li pogriješiti i proliti krv jednog muslimana." ("Et-tefrika")
- Kurtubi (preselio 671. h.) u "Mufhimu" kaže: "Poglavlje tekfira je opasno poglavlje a selametu (spas, sačuvanost) ništa nije ravno." Završen citat preuzet iz "Fetha" poglavlje o traženju pokajanja od murteda.
dodatak: Ljudi od zikra (spominjanja Allahovog imena) naprave bid'at (ružnu novotariju), haram, a u nekim slučajevima i širk ili kufr kojim izađu iz islama, ali sve jedno ne možemo reći da ćemo odustati od zikra, slično je i sa tekfirom, svaki propis ima svoje granice, bitno ih je izučavati, savjetovati se sa učenim i raditi po naučenom.
Idžma'a (koncenzus) islamskih učenjaka je da ko ne tekfiri kršćane i jevreje da je i sam kafir, zatim ko jede meso zaklano od čovjeka koji za sebe tvrdi da je musliman a u isto vrijeme psuje Allaha ili čini neki drugi kufr/širk takvo meso je haram muslimanu.
Zatim musliman neće tražiti ruku čestite muslimanke od oca koji za sebe tvrdi da je musliman a on to po šerijatu nije, koji u isto vrijeme ne dopušta svojoj kćerci da klanja ili psuje kad ona uči Kur'an niti ona takvog oca može uzeti kao svog velija, a i da ga uzme, pa niti je ispravno a niti će joj ikada dopustiti da se uda za nekog muslimana. I sličnih slučajeva je mnogo gdje vidimo da se riječima ''ne tekfirim ja nikoga'' ljudi uvuku u još veće i gore probleme iako im je nijet najvjerovatnije bio da se izvuku iz njih.
No comments:
Post a Comment