Pitanje:
Da li se može isti razlog, koji čini kufr onoga koji ubije nekoga manjim kufrom (koji ne izvodi iz okvira Islama), koristiti po pitanju kufra onoga koji ostavi namaz tako da i to bude manji kufr?
Odgovor:
Ne, postoji razlika između el-kufr (الكفر) sa elifom i lamom, to je veliki, i kufr (كفر) (kao u ajetu) ”قِتَالُهُ كُفْرٌ” to je manji.
Kažu: ako se spomene kufr u neodređenoj formi onda je manji a ako je u određenoj formi sa elifom i lamom onda je veći.
Ono što je spomenuto u hadisu ”بَيْنَ الْعَبْدِ وَبَيْنَ الْكُفْرِ” – ”Između roba i nevjerstva (الكفر)- (je namaz)”, je li u određenoj formi ili u neodređenoj? U određenoj i zbog toga je veći kufr (koji izvodi iz vjere).
Šejh Salih bin Fauzân el-Fauzân
spomenuti hadis:
عنْ جابر بن عبدالله رضي الله عنهما قال : سمعت رسول الله
يقول: ”إنَّ بَيْن الرَّجُلِ وَبَيْنَ الشِّرْكِ والكُفْرِ تَرْكُ الصَّلاَةِ“.
Prenosi Džabir ibn Abdullah, radijallhu anhuma, da je čuo Allahovog Poslanika, sallahu alejhi ve sellem, da je rekao: "Zaista, između čovjeka, širka i El-kufra (nevjerstva) je ostavljanje namaza."
[Muslim (1/88) broj 82, knjiga o imanu, poglavlje, Nazivanje kafirom onoga koji ostavi namaz]
Biografija ravije:
Džabir ibn Abdullah ibn 'Amr ibn Haram el-Ensari es-Selemi je plemeniti ashab, ensarija, ubraja se među poznate ashabe, radijallahu anhum. Učestvovao je na Bedru i Hunejnu i borio se uz Poslanika, sallahu alejhi ve sellem, u devetnaest bitki (gazveta). On je od onih ashaba koji prenose mnogo hadisa. Preselio je u Medini nakon 70. god. po Hidžri, radijallahu anhuma.
Kratki komentar hadisa (Safet Suljić):
Hadis je dokaz da je ostavljanje namaza kufr, dalalet (zabluda) i izlazak iz kruga islama. Veoma je mnogo hadisa koji upućuju na obavezu obavljanja namaza u džematu i u džamijama koje se Allahovom voljom podižu i u kojima se spominje Njegovo ime. Svakom muslimanu je vadžib da vodi računa o ovoj obavezi, pristupi njenom izvršenju, da ne bude nemaran i da je preporučuje svojoj djeci, ukućanima i ostaloj braći muslimanima. Zaista, nema udjela u islamu onome ko ostavi namaz.
Pouke hadisa:
Znanje da je namaz stub islama i njegov temelj.
Od najvažnijih stvari kojom se musliman razlikuje od kafira je izvršenje obaveze namaza.
Namaz je najbitniji praktični temelj islama i ne stavlja se ispred njega nijedno drugo djelo.
Namaz je jedno od najvećih djela sa kojim se približava Uzvišenom Allahu.
Namazom se stiču mnoge koristi na dunjaluku i ogromna nagrada na ahiretu.
Što se tiče izjava ashaba, navodimo riječi vladara pravovjernih Omera ibnil-Hattaba, radijallahu anhu, koji kaže: "Nema udjela u islamu onaj ko ostavi namaz!"
zatim, Abdullah ibn Šekik kaže: "Ashabi Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, nisu vjerovali da je ostavljanje nekog djela kufr osim ostavljanja namaza."
Što se tiče ipravnosti ovog stava može se reći: da li je normalno da čovjek u čijem srcu ima koliko zrno imana i shvata važnost namaza i da je to naredba od Allaha i zatim ustraje u neklanjanju!? To je prosto nemoguće... Ibn Usejmin
"Ali, ako se budu pokajali i namaz klanjali i zekat davali, braća su vam po vjeri..."
(Kur'an, Et-Tevbe/11)
Savjetujem svima koji ne klanjaju da odmah sada počnu da klanjaju jer niko od nas ne zna kada će umrijeti i da li ćemo dočekati slijedeći vakat a možda je ovaj tekst zadnje upozorenje i poziv nekom od osoba do kojih dođe. Najlakši način da se nauči kako se klanja je od osobe koja klanja, ako se neko stidi ili nema mogućnosti neka upotrijebi internet, zatim neka počne od osnova namaza, a dodatne sunnete i detalje namaza će upotpuniti kada dođe vrijeme za to (postoje ljudi koji klanjaju godinama i tek nakon 10-20 godina dođe do njih hadis o nekom detalju vezanom za namaz, njegov izgled itd)
Nauči klanjati:
https://www.youtube.com/watch?v=gaNARoknpz8
No comments:
Post a Comment