Uzvišeni
Allah, s.v.t., stvorio nas je na ovome svijetu radi jednog i jedinog uzvišenog
cilja i onaj ko to ne ispuni u svom životu zasigurno i bez ikakve sumnje će
biti od onih koji su propali i upropašteni na ahiretu.
Cilj zbog
kojeg smo se našli na ovom svijetu nije jelo i piće, nije uživanje, jer je ovo
prolazno, jer je to nivo
životinja.
Kaže
Uzvišeni:”Oni koji ne vjeruju, provode se (tj. uživaju)
i jedu kao što jede stoka, a Džehennem je mjesto njihovog boravišta.“ Dakle, oni ne vide na ovome svijetu
cilj osim zadovoljenja svojih stomaka, svojih stidnih mjesta i udovoljavanja
svojim prohtjevima. Takvi ne shvataju cilj svoga života na ovome svijetu niti
razumiju kako su se našli na njemu, niti vjeruju, niti hoće da misle o tome da
će jednoga dana biti proživljeni, da se nisu slučajno našli na ovome svijetu i
da će biti pitani za sve ono što su uradili na ovom prvom svijetu.
Život jednog muslimana ne smije
biti takav. Uzvišeni Allah, s.v.t., uputio nas je na taj uzvišeni cilj rekavši: ”Ni zbog čega drugoga nisam stvorio ni ljude ni
džinne osim da Mi ibadet čine.“ I na drugom mjestu kaže u Kur`ani
Kerimu: ”I
nije im naređeno ništa drugo (da rade u svome životu) osim ibadet Allahu.“
Objašnjavajući značenje ibadeta poznati islamski učenjak
Ibn-Tejmijje, rahmetullahi te`ala, kaže: ”Ibadet su sva djela ljudska i riječi,
javna i tajna sa kojima je zadovoljan Allah, s.v.t.“ To obuhvata i posebne i
opšte ibadete.
Posebni ibadeti su: namaz, zekjat, post, hadždž, žrtvovanje na Allahovom putu i
borba, udjeljivanje na Allahovom putu, dobročinstvo prema roditeljima itd.
Posebni ibadeti imaju svoje posebno naređenje, dočim opšti ibadeti obuhvataju cjelokupni ljudski život i
sve ljudske radnje na ovome svijetu. To znači da nijedan tvoj postupak koji
radiš ne smije biti izvan propisa Allahove vjere i Njegova zadovoljstva. Za
svako djelo koje činiš u ime Allaha, koje radiš u skladu sa Njegovim propisima
kao musliman imaš nagradu i imaš zato sevap kod Allaha,s.v.t. Za sve
drugo tj. za svako djelo i riječi u kojima kršiš Allahove propise i Njegovo
zadovoljstvo, odgovarat ćeš pred Uzvišenim Allahom, s.v.t., i to se zove
grijesima koje čovjek uradi na ovome svijetu a za njih će odgovarati na
ahiretu. Grijesi imaju posljedice i na ovome svijetu a pravu kaznu na ahiretu.
To je ustvari ibadet.
Djela koja su unutrašnjeg
karaktera kao što je voljenje (da najviše Allaha, s.v.t., voliš na svijetu,
više i od samoga sebe i od svojih roditelja, i od svoje djece, od svoje
porodice, od svega drugoga), oslanjanje na Allaha, s.v.t., da se oslanjaš na
Njega i u Njega pouzdavaš, da se Njega najviše bojiš i da imaš nadu u Uzvišenog
Stvoritelja Allaha, s.v.t. To su neka od unutrašnjih djela ljudskoga srca.
Što se tiče vanjskih djela, to
je sve ono što čovjek radi svojim rukama i svojim trudom. I to u prvom redu
obuhvata posebne ibadete kao što je namaz, zekat i ostalo a zatim ibadete
opšteg karaktera a to su sva djela sa kojima čovjek želi da dobije Allahovo
zadovoljstvo i koja su jednostavno u skladu sa Allahovim, s.v.t., propisima.
Ibadet u osnovi znači pokornost. U arapskom jeziku abede znači utrati
put, a to u osnovi znači poniziti nešto, nešto utrati, ustvari, ibadet u sebi
nosi značenje poniznosti prema Allahu, s.v.t. Onaj koji kada obavi ibadet
osjeća oholost, takav kao da ga nije ni obavio. I zato neće ući u Džennet onaj
koji bude imao u sebi i najmanji vid oholosti. Jer je oholost, ustvari,
suprotna ibadetu, suprotna poniznosti Allahu, s.v.t., koja dovodi čovjeka do
pokornosti.
Šta je učinilo prokletog
šejtana-iblisa da bude proklet i da postane nevjernikom. Zar nije razgovarao sa
Uzvišenim Allahom. On vrlo dobro zna i poznaje Allahovo bivstvovanje i Njegovo
postojanje, zna da je Allah jedan i ne sumnja u to, zna da je Allah najmoćniji,
ali je postao nevjernikom.
To znači da samo znanje ne može čovjeku biti dovoljno da postane muslimanom i
vjernikom. To znanje treba sa sobom da nosi pokornost, jer šta vrijedi kada
čovjeku kažeš: ' što to radiš?' ili 'Što to ne radiš', a on ti odgovori:
'Ja to znam'. Znači neću, znam, poznato mi je, ali ja po tome ne radim.
I zato je bio proklet šejtan. “Odbio
je pokornost, uzoholio se i postao je nevjernikom.“ Zato što je odbio da učini jednu
sedždu. Jer, to nije pitanje jedne sedžde ili hiljadu sedždi, nego je pitanje
pokornosti i principa. Odbio je da Allahu kaže da. I zato nije zapamćeno da
može biti musliman onaj ko nema namaza, ko nema ove veze sa Allahom, s.v.t., i
te pokornosti, jer ga upravo namaz uči pokornosti Allahu, s.v.t.
Na sedždi
se ono što je najčasnije na čovjekovom tijelu, a to je čelo, stavlja na zemlju.
Kome? Samo Allahu, s.v.t., i nikome drugom! To znači da namaz čovjeka uči svemu
ostalom, kao što kaže Uzvišeni Allah: ”Namaz
sprječava svaku vrstu nevaljalštine i nemorala“. Dakle, to je
Allahov rob, onaj koji je pokoran Allahu,s.v.t.
Mnogi
ajeti nam o tome govore, naprimjer, kaže Uzvišeni: ”Nije im naređeno ništa drugo osim da Allahu
ibadet čine.“ Jedan
musliman ne može biti neopredijeljen. Ne može biti da musliman ne zna svoj
cilj. Nikako i nikada! Da bude musliman od bajrama do bajrama, od džume do
džume, s vremena na vrijeme i površno kako se ne bi ljudima zamjerio. Tako se
ne može biti musliman i to nije poznato ovoj vjeri, premda bi to mnogima
odgovaralo, onima koji tako rade ili drugima koji ih na to ne upozoravaju.
Musliman
se može biti samo pokornošću Allahu, s.v.t.
A kako Mu biti pokoran?
Na prvome mjestu da znamo ono šta od nas Allah traži i
zahtijeva. Jer, jedan od osnovnih uslova za ibadet jeste da radimo po propisima
ove vjere, onako kako je propisano. Nikako po svome nahođenju. Jer, ono što
uradimo po svome nahođenju ne zove se ibadetom, makar mi time željeli da se
približimo Allahu, s.v.t., makar imali najbolju namjeru. To se ne zove ibadetom. Upravo zbog toga što to nije pokornost
Allahu. Kaže Uzvišeni u pogledu ovoga: ”I
nije im naređeno ništa drugo osim da ibadet Allahu čine.“ Uz uslov muhlisin lehudin a to je iskrenost prema Allahu,
s.v.t., da tim ibadetom ne želiš ništa drugo i ništa od ovoga svijeta, samo
zadovoljstvo Uzvišenog, s.v.t., Stvoritelja.
I najveći ibadeti, ako ih čovjek uradi radi drugoga interesa, neće biti
primljeni kod Allaha, s.v.t., i to je taj ihlas, i to čini taj ibadet
kvalitetnim, ispravnim. I zato namaz onoga koji klanja dolje-gore da se što
prije kutariše i da se što prije oslobodi namaza nije ispravan.
Upravo zbog
toga što nema te skrušenosti u sebi, što nema te poniznosti u sebi. Da si došao
pred nekoga od ljudi ko ima položaj, osjećao bi neko poštovanje i posebno bi
držao do svojih postupaka, a kad staneš pred Gospodara svih svjetova, ne
osjećaš skrušenost i to obaviš na brzinu. Hunefa, znači oni koji su daleko od
svake vrste neispravnosti, koji su u tome ibadetu čisti i ništa s njim
pomiješali nisu. Iskreno Allahu predani.
Na drugome mjestu Allah, s.v.t., kaže: ”Ibadet
Allahu činite a nemojte Mu nikoga i ni u čemu pridruživati.“Koliko
ima ljudi koji čine ibadet Allahu, koji klanjaju, poste i daju zekjat i drugo
čine, ali im to ne vrijedi niti će to kod Allaha, s.v.t., biti primljeno.
Zašto? Zato što nisu došli sa vrlo važnim uslovom a to je da nikog ne smatraju
Allahu ravnim, nikoga Allahu ne pridružuju, bilo u svom ubjeđenju da misle da
neko zna sve ili da je neko moćan da učini šta hoće ili da ima bilo šta od
Allahovih svojstava i Njegovih imena.
Dakle,
traži se ta iskrenost. Ovdje postavljamo pitanje zašto govorimo na ovu temu i o
ovoj temi? Odgovor je upravo zbog toga što sve dok ove temelje naše vjere dobro
ne učvrstimo i ne pročistimo i dobro ne uspostavimo među nama, nećemo ni mi
imati snage niti ponosa. Nećemo imati uslove da učinimo ono čime nas Uzvišeni
Allah, s.v.t., zadužuje a to je uspostavljanje Allahove, s.v.t., vjere kod
sebe, na sebi, u svojim porodicama i onda dalje među ljudima.
Bez jasnog ovoga temelja, bez
rada po ovome temelju neće biti ni jedinstva muslimana. Sve do tada bit će
razjedinjeni, bilo po nacionalnoj, bilo po jezičkoj, bilo po nekoj drugoj
interesnoj osnovi, a svako prijateljstvo koje nije i ne bude u ime Allaha,
s.v.t., zasigurno da će njegovom posjedniku biti protivnikom i žalošću na
Sudnjeme danu.
Svako prijateljstvo koje ne bude
u ime Allaha, s.v.t., koje ne bude na interesima ove vjere i njenoga uzdizanja
nesumljivo da je kratkotrajno i nesumljivo da će proći i da će nestati.
O ovoj temi govorimo i zato što
je naš ummet zahvatila jedna velika slabost iz koje se inša-Allah, sa Allahovom,
s.v.t., pomoći, iz dana u dan polahko izlazi, i to, nesumnjivo, neprijatelje
ove vjere, oni koji žele da se poigravaju sa ljudima i da ih učine svojim
robljem a ne Allahovim, podstiču da rade ono što oni rade.
Ovaj ummet zahvatila je jedna velika slabost, a ta slabost se ogleda u privrženosti ovom svijetu i tome da čovjek mrzi susret sa Allahom, s.v.t. Voli se ovaj svijet i privrženo se njemu. Nije se shvatio ovaj cilj već je ovaj svijet uzet da bude cilj a ne da bude sredstvo koje čovjeku pomaže u ibadetu Allahu, s.v.t.
Ovaj ummet zahvatila je jedna velika slabost, a ta slabost se ogleda u privrženosti ovom svijetu i tome da čovjek mrzi susret sa Allahom, s.v.t. Voli se ovaj svijet i privrženo se njemu. Nije se shvatio ovaj cilj već je ovaj svijet uzet da bude cilj a ne da bude sredstvo koje čovjeku pomaže u ibadetu Allahu, s.v.t.
Govorimo o ovoj temi zato što
naš ummet još uvjek nije spoznao u jednoj mjeri ili jedan dio ovoga ummeta nije
spoznao ovaj temelj, pa se čine mnoge novotarije koje samo dijele ovaj ummet.
Ništa ne može ujediniti i osnažiti ovaj ummet Resula, s.a.v.s., osim primjena
čiste i iskrene vjere Allahu, s.v.t.
Molimo s.v.t., putu za
uzdizanje ove vjere i pomoć muslimanima.
Molimo Allaha, s.v.t., da nam
se smiluje na dan kada nas zemlja prekrije.
PRIPREMIO: Porča Muhamed
PRIPREMIO: Porča Muhamed
No comments:
Post a Comment