Thursday, 28 November 2019

Vježba u teretani gdje ima muzike

Pitanje:
Kakav je propis vježbanja u teretani gdje ima muzike? Imajte na umu da sam savjetovao vlasnike (da isključe muziku) ali nisu prihvatili savjet. Sada koristim slušalice dok treniram.


Odgovor:
Zahvala neka je Allahu.
Prvo:
Nije dozvoljeno slušati muziku svejedno u teretani ili negdje drugo radi velikog broja dokaza koji ukazuju na to da je slušanje muzike haram.
Drugo:
Činjenica da ima muzike u teretani ukazuje na to da je to zlo koje se treba odbaciti, nije dovoljno samo staviti slušalice da se spriječi zvuk ili da se odvrati pažnja od muzike slušajući nešto što je dozvoljeno. Nego ukoliko nije moguće spriječiti verbalno onda se treba spriječiti srcem što se jedino može učiniti ukoliko osoba napusti to zlo i udalji se od tog mjesta ukoliko je u mogućnosti.

Allahov Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem je rekao:
''Ko god od vas vidi neko zlo nega ga promijeni svojom rukom (djelom) ako ne može neka promijeni jezikom (riječju) ako ne može ni to onda neka to promijeni srcem a to je najslabiji oblik imana.'' (Sahih Muslim 49.)

Činjenica da je obavezno napustiti mjesto gdje se čini zlo je također ukazano i u ajetu kada Allah kaže:

وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آيَاتِ اللَّـهِ يُكْفَرُ بِهَا وَيُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ ۚ إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ ۗ إِنَّ اللَّـهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا

On vam je već u Knjizi objavio: kad čujete da Allahove riječi poriču/kufr čini u njih( يُكْفَرُ بِهَا) i da im se izruguju, ne sjedite s onima koji to čine dok ne stupe u drugi razgovor, inače, bićete kao i oni. Allah će, sigurno, zajedno sastaviti u Džehennemu licemjere i nevjernike,

[El-Nisa’ 4:140]

El-Kurtubi rahimehullah kaže: Allahove riječi:

حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ
''dok ne stupe u drugi razgovor,''
Znače, nešto mimo riječi kufra (i grijeha) međutim da ste ostali s njima zaista u tom slučaju bili bi ste poput njih. Ovo ukazuje da je obaveza izbjegavati ljude od grijeha ( أصحاب المعاصي) ako otvoreno čine zlo jer onaj ko ih ne izbjegava time odobrava njihovo ponašanje a odobravanje kufra je kufr sam po sebi.
Allah kaže:

إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ ۗ إِنَّ اللَّـهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا

inače, bićete kao i oni. Allah će, sigurno, zajedno sastaviti u Džehennemu licemjere i nevjernike,


Pa tako i svi koji se nalaze u skupovima gdje se otvoreno čini grijeh nosit će težinu grijeha zajedno s grješnicima.
Ukoliko pričaju grijeh ili čine grijeh to treba spriječiti ukoliko je u nemogućnosti onda neka napusti takvo mjesto da ne bi bio od onih spomenutih u ajetu.
Prenosi se da je Omer ibn Abdul-Aziz rahimehullah uhvatio neke ljude kako piju alkohol pa mu je rečeno da jedan od tih ljudi posti. On je naredio da se i on kazni kao i ostali i citirao ajet:

إِنَّكُمْ إِذًا مِّثْلُهُمْ ۗ
inače, bićete kao i oni.

El-Džesas rahimehullah spominje u Ahkamu-l-Kur'an (2/407.):
''Ovaj ajet ukazuje da je obaveza da se spriječi zlo onoga ko to čini i da je dio tog sprječavanja da se pokaže nezadovoljstvo tim grijehom ukoliko se ne može spriječiti i da se ne smije sjediti sa onim ko ga čini i da se takav napusti dok ne prestane i počne raditi nešto drugo.''

Ibn Baz rahimehullah je rekao:
Preziranje srcem je obavezno svakome što znači mržnja prema zlu i napuštanje ljudi kada se to zlo ne može promjeniti riječima ili djelima (rukom) jer Allah kaže:


وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِي آيَاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّىٰ يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ ۚ وَإِمَّا يُنسِيَنَّكَ الشَّيْطَانُ فَلَا تَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرَىٰ مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ

Kada vidiš one koji se riječima Našim rugaju, nek si daleko od njih sve dok na drugi razgovor ne pređu. A ako te šejtan navede da zaboraviš, onda ne sjedi više s nevjernicima kad se opomene sjetiš. 
[El-En’aam 6:68]

Kraj citata iz Ed-Durar Es-Sanijeh fil-Edžvabeh En-Nedždijeh 16/142.

Zaključak, moraš odbaciti to zlo i savjetovati upravnike te teretane. Ukoliko posušaju zahvala neka je Allahu ako ne onda nađi drugu teretanu i ne pridružuj im se u njihovom grijehu.

A Allah najbolje zna.
Izvor: IslamQA fetva broj 84975

DODATAK
Što se tiče evropskih/američkih teretana treba uzeti u obzir i:

1. Miješanje muškaraca i žena (ihtilat).
Kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem:
Rekao je Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem “Iza mene ne ostavljam iskušenje koje je štetnije za ljude od žena.” (Buhari i Muslim)
Rekao je Ibn Abdul-Berr rahimehullah: “Za onoga ko razmisli i bolje pogleda ovaj hadis u njemu je dokaz da je obaveza imamu-vođi da odvoji muškarce i žene. U ovo također ulazi zabrana ženama za koje se ili od kojih se bojimo fitne da izlaze i šetaju po pijacama i mjestima okupljanja (ljudi) i da gledaju u njih.. (Et-Temhid 9/122.)

2. Obaranje pogleda.
Džabir ibn Abdullah, radijallahu anhu, pripovijeda: “Upitao sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o slučajnom pogledu, pa mi je naredio da okrenem pogled.” (Hadis bilježe Ebu Davud i Et-Tirmizi)

3. Muški i ženski avreti.
“Reci vjernicima neka obore poglede svoje i neka vode brigu o stidnim mjestima svojim; to im je bolje, jer Allah, uistinu, zna ono što oni rade.” (Prijevod značenja En-Nur, 30)
Muškarcu je zabranjeno oblačiti odjeću koja je uska ili ne pokriva njegov avret a također mu je zabranjeno gledati u drugog muškarca koji nije sakrio svoj avret. Isto važi i za žene.

4. Slike na zidovima.
Ebu Talha, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Meleki ne ulaze u onu kuću u kojoj se nalazi pas ili slika.' (El-Buhari, Muslim)

Kao i mnoge druge stvari.
I ukoliko je ovakav propis za stvar od koje ima koristi šta je tek sa kafanama i restoranima? 
Od Ebu Mesuda Ukbe ibn Amra el-Ensarije, učesnika Bitke na Bedru, radijallahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, alejhis-selam, rekao: “Ono što su ljudi zatekli od prvog poslanstva jesu riječi: ‘Ako se ne stidiš, radi što hoćeš.'” (Buhari,6/515)

No comments:

Post a Comment