Wednesday, 21 August 2019

Klanjanje iza imama držeći mushaf (teravih)


Pitanje:

Da li je dozvoljeno da osoba koja klanja teravih iza imama drži mushaf i prati imama?

Odgovor:

Zahvala neka je Allahu.
Bolje je da to ne radi i da pažljivo sluša učenje imama.
Šejh Ibn baz je bio upitan: '' Kakav je propis da osoba koja klanja teravih iza imama drži mushaf?'' Na šta je odgovorio:

Ne znam da postoji ikakva osnova za to. Treba da se koncentriše sa ispravnom poniznošću a ne da drži mushaf nego da stavi desnu ruku preko lijeve na svojim prsima. Ovo je ispravan i najbolji stav.

Ako drži mushaf to će mu odvraćati pažnju od ovih suneta i njegovo srce i oči će biti zauzete prateći riječi na stranicama i odvratit će ga od slušanja imama.

Ono što ja mislim je da je en činjenje ovog sunet i da osoba mora da sluša imama a ne da čita mushaf. Ako ima znanje moće da ispravi imama ako ne neka ga drugi ispravljaju. A ukoliko imam napravi grešku a ne bude ispravljen to nije problem osim ukoliko to nije sura Fatiha jer je ona osnovni stub namaza. A ako izostavi neki ajet mimo fatihe to nije bitno. Ukoliko neko drži mushaf iz te potrebe da se ispravi imam to nije problem, međutim ako više ljudi drži mushaf to je u suprotnosti sa sunetom. Kraj citata.

Takođe je bio upitan:
Neki od ljudi iza imama prate imamovo učenje u mushafu da li je to ispravno?

Odgovorio je:
''Mislim da to ne bi trebali da rade. Bolje je da se koncentrišu na namaz i da stave jednu ruku na drugu i razmišljaju o onome što imam uči jer Allah kaže u Kur'anu:


وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
A kad se uči Kur'an, vi ga slušajte i šutite da biste bili pomilovani."
(Kur'an 7:204.)


قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ﴿١﴾ الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ

Ono što žele – vjernici će postići, oni koji molitvu svoju ponizno obavljaju,
(23:1-2.)

I Allahov Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem je rekao:
''Imam je postavljen da se slijedi, ako izgovori tekbir onda i vi izgovorite tekbir. A kada uči slušajte pažljivo.'' 
Kraj citata.
Medžmu'ul fetava šejh Ibn Baz 11/340.-342.
A Allah najbolje zna.





PITANJE 2.
Kakav je propis držanja mushafa prateći imama na teravih namazu u Ramazanu sa izgovorom da se prati učenje imama?


Odgovor:
Zahvala neka je Allahu.
Držžanje mushafa iz ovog razloga je suprotno sunnetu iz više razloga:
1. Sprječavanje osobe da drži desnu ruku prekolijeve u namazu dok je na kijamu.
2. Dovodi do nepotrebnih pokreta u namazu poput otvaranja i zatvaranja mushafa i stavljanja mushafa ispod ruke.
3. Ovakvi pokreti odvraćaju pažnju klanjačima.
4. Sprječavaju klanjača da gleda na mjesto sedžde. Mnogi učenjaci kažu da je gledanje na mjesto sedžde od sunneta i to je preče.
5. Osoba koja to čini može zaboraviti da je u namazu osim ako mu je srce koncentrisano na namaz što je nasuprot mirnom koncentrisanom stajanju sa desnom rukom na lijevoj i kada osoba gleda na mjesto sedžde. U ovakvom položaju osoba će prije biti svijesna da je u namazu iza imama.

Izvor:_https://islamqa.info/en/answers/10067/holding-the-mus-haf-for-one-who-is-following-an-imaam-is-contrary-to-the-sunnah

Dodatak (napomena):

Imam Bedrudin El-Ajni spominje u komentaru Sahihul Buharije pod naslovom, Umdetul-Kari:

''Čitanje iz mushafa u toku namaza kvari namaz po mišljenju imama Ebu Hanife jer pri sebi ima previše dodanih radnji. Međutim dozvoljeno je po mišljenju imama Ebu Jusufa i imama Muhameda jer je čitanje iz mushafa samo po sebi ibadet ali nije pohvalno jer je od imitiranja ehlul kitabija. Ovo je stav i imama Šafije i imama Ahmeda dok je mišljenje imama Malika da čitanje iz mushafa ne kvari nafila namaz.''
izvor: Umdetul-Kari šerhul sahihul-Buhari 4/314.

No comments:

Post a Comment