Monday, 20 May 2019

Šta znači ''provesti Lejletul-Kadr'' u namazu?



Tokom zadnjih 10 noći stalno nas napominju na hadise:

"‏ مَنْ قَامَهُ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ ''
“Ko provede Lejletul-kadr u namazu/kijamu vjerujući i očekujući nagradu, bit će mu oprošteni prethodni grijesi.” (Buhari i Muslim)

Ali šta tačno znači provesti lejletul kadr u namazu?
Da li sam obavezan provesti cijelu noć u namazu?

Ibn Redžeb rahimehullah je rekao u Leta'iful Me'arif:

" ونقل بعض أصحابهم عن ابن عباس أن إحياءها يحصل بأن يصلي العشاء في جماعة ويعزم على أن يصلي الصبح في جماعة وقال مالك في الموطأ بلغني أن ابن المسيب قال: من شهد ليلة القدر ـ يعني في جماعة ـ فقد أخذ بحظه منها وكذا قال الشافعي في القديم: من شهد العشاء والصبح ليلة القدر فقد أخذ بحظه منها " .

“Prenosi se da je Ibn Abbas radiallahu anhu rekao:
''Provođenje noći u kijamu je kada neko klanja jaciju u džematu i ima nijet da dođe i na sabah u džemat''
Imam Malik rahimehullah je rekao u Muvetti:
''Prenešeno mi je da je Ibn Musejjib rekao: Ko posvjedoči Lejletul Kadr - tj namazom u džematu - takav ima udio u njoj.''
Ovo je jedno od mišljenja i imama Šafije rahimehullah kada je rekao: ''Ko klanja jaciju i sabah u džematu takav je uzeo od nje.''

Ali Hammuda El-Filestini je rekao: ''Ako si u stanju da klanjaš više onda još bolje jer to je od ponašanja prilikom zadjih deset noći. Ali ukoliko te nešto zauzme imaj gore navedeno na umu jer NIŠTA nije ravno obaveznim namazima.''


Tekstovi hadisa:
"‏ مَنْ قَامَهُ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ ‏" (Sahih-Buhari knjiga 31. hadis 1.)
‏ "‏ مَنْ قَامَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ، وَمَنْ صَامَ رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ ‏" (Sahih-Buhari knjiga 30. hadis 11.)
"‏ مَنْ صَامَ رَمَضَانَ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَمَنْ قَامَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ ‏" (Sahih Muslim knjiga 6. hadis 209.)

No comments:

Post a Comment