Sunday 19 May 2019

Propis posta za trudnice i dojilje

Pitanje:

Da li je dozvoljeno da moja supruga koja doji mog desetomjesečnog sina ne posti tokom Ramazana?

Odgovor:

Zahvala neka je Allahu
Što se tiče dojilja i trudnica postoje dva slučaja:

1. Ako post ne utiče na ženu, i sam post nije pretjerano težak za nju niti se boji za svoje dijete onda je obavezna da posti i nije joj dozvoljeno da ne posti.



2. Ukoliko se žena boji za sebe ili za dijete radi posta i post joj teško pada onda joj je dozvoljeno da ne posti ali mora nadoknaditi dane koje nije postila.


U ovom slučaju je bolje za nju da ne posti a mekruh (pokuđeno) je da posti. Neki učenjaci kažu da ukoliko se boji za svoje dijete onda joj je obavezno da ne posti i da joj je post haram.

El-Mirdavi kaže u El-Isnafu (7/382):
Mekruh joj je da posti u ovom slučaju. Ibn Akil rahimehullah je rekao: ‘’Ako se trudnica ili dojilja boji za svoje dijete onda joj nije dozvoljeno da posti u ovom slučaju ali ako se ne boji za svoje dijete onda joj je haram da ne posti.

Šejh Ibn Usejmin rahimehullah je bio upitan u fetvama o postu (str. 161.):
Ako trudnica ili dojilja ne posti bez opravdanja a jaka je i u dobrom zdravlju i ne utiče teško post na nju kakav je propis te osobe?

On je odgovorio:
Nije dozvoljeno da trudnica ili dojilja ne posti u toku Ramazana osim da ima izgovor. Ukoliko ne posti a ima izgovor onda mora da nadoknadi propuštene dane jer Allah kaže za onoga ko je bolestan:

شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖوَمَن كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِّنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّـهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّـهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ

U mjesecu ramazanu počelo je objavljivanje Kur'ana, koji je putokaz ljudima i jasan dokaz Pravoga puta i razlikovanja dobra od zla. Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuće, neka ga u postu provede, a ko se razboli ili se na putu zadesi, neka isti broj dana naposti – Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate – da određeni broj dana ispunite, i da Allaha veličate zato što vam je ukazao na Pravi put, i da zahvalni budete. 
[Kur'an 2 185] 

Trudnice i dojilje podpadaju pod isti propis kao bolesnici. Ako je njihov izgovor da se boje za svoje dijete onda po mišljenju nekih učenjaka uz napaštanje tih dana moraju da nahrane i po jednu siromašnu osobu za svaki propušten dan davajući pšenicu, rižu, datule ili neku drugu standardnu hranu. Drugi učenjaci kažu da je sve što trebaju uraditi samo napostiti propuštene dane bez obzira na slučaj (da li se boje za sebe ili i za dijete) jer ne postoji dokaz niti u Kur’anu niti u sunnetu da se daje hrana u ovom slučaju i da je osnovni princip da ne postoji obaveza osim uz uspostavljen dokaz. Ovo je između ostalih i mišljenje Ebu Hanife i ovo je jače mišljenje.

Šejh ibn Usejmin rahimehullah je takođe upitan u fetvama o postu (str. 162.) o trudnici koja ne posti iz straha za sebe ili za svoje dijete, kakav je propis?

On je odgovorio:
Jedan od dva slučaja su obavezni po pitanju trudnice:

Prvi da je zdrava i jaka i da joj post ne perdstavlja poteškoću. U ovom slučaju dužna je da posti i nema izgovora da ne posti.

U drugom slučaju kada trudnica nije u mogućnosti da posti ili zbog toga što joj je trudnoća u kasnom stadiju ili što je fizički slaba ili neki slučan razlog. U ovom slučaju ona ne bi trebala da posti pogotovo ako ima mogućnost da joj se ošteti fetus. U ovom slučaju može postati i obaveza na nju da ne posti.
U slučaju da ne posti onda poput drugih osoba koje ne poste iz opravdanih razloga ona mora da nadoknadi propušteen dane kada izgovor koji koristi prestane da bude aktuelan. Kada se žena porodi neka nadoknadi te dane kada se očisti od nifasa. Ponekad izgovor trudnoće prođe samo da poslije njega uslijedi drugo opravdanje , u ovom slučaju dojenje. Dojilji je potrebna hrana i piće pogotovo u dugim ljetnim danima kada je veoma toplo pa se desi da mora da ne posti kako bi se brinula o svome djetetu i dojila ga. U ovom slučaju opet joj kažemo da ne posti i da kada njezin slučaj prođe onda neka naposti dane koje je propustila.

Ibn Baz rahimehullah je rekao u Medžmu-ul-Fetava (15/224.):

Što se tiče trudnica i dojilja dokazano je hadisom od Enesa ibn Malika gdje Ka’bi prenosi od Ahmeda i autora Es-Sunena sa ispravnim senedom da je Allahov Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem dozvolio da ne poste i smatrao ih kao putnike. Iz ovoga se zaključuje da ne moraju da poste ali da se propušteni dani moraju nadoknaditi kao i kod putnika. Učenjaci napominju da im je dozvoljeno da ne poste samo kada im post postane težak kao što je slučaj sa bolesnikom ili ako se boje za svoje dijete. A Allah najbolje zna.

Spomenuto je u fetvama stalne komisije za fetve (10/226.):

Trudnica je dužna da posti u toku svoje trudnoće osim ako se boji da će post negativno uticati na njezin plod u tom slučaju dozvoljeno joj je da ne posti ali da mora nadoknaditi dane kada se porodi i prođe period nifasa.


izvor: https://islamqa.info/en/answers/50005/ruling-on-fasting-for-pregnant-women-and-breastfeeding-mothers

No comments:

Post a Comment