Šejh Ibn Tejmije rahimehullah kaže:
Riječ sufizam '''sufijeh'' ( الصوفية) se odnosi na nošenje vunene odjeće i to je njeno ispravno značenje.
Rečeno je da dolazi od riječi ''صوفة بن أد بن طانجة '' safvat-u-lfukaha ili od Soofa ibn Add ibn Taanija, arapskog plemena koje je bilo poznato po asketizmu ili od Ehlul-suuf tj po siromašnim od stanovnika Medine u vremenu Allahovog Poslanika Sallallahu Alejhi ve Sellem koji su spavali u mesdžidu ili od riječi El-Safa (planina u Mekki) ili od riječi El-Safva (elita) ili od ''الصف المقدم بين يدي الله'' (najbližem rangu do Allaha). Sva ova mišljenja su daif i da je ijedno tačno onda bi se zvali Saafi ili Safa'i ili safavi a ne sufi.
Izvor: (11 / 195)" مجموع الفتاوى "
Također je rekao: ''Što se tiče sufizma nije bio poznat u toku prve tri generacije nego tek poslije njih.''
Izvor: (11/5) "مجموع الفتاوى "
Allahov Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem je rekao:
" خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم …."
''Najbolji ljudi su oni u mojoj generaciji, zatim oni poslije njih a zatim oni poslije njih.'' (Buhari 2652, Muslim 2533 hadis od Ibn Mes'uda)
Dodatak prevodioca:
Što se tiče fetvi Ibn Tejmije o sufizmu mogu se naći u njegovoj knjizi ''Kitab Et-Tesavuf'' i treba ih staviti u ispravan kontekst. Citirati Ibn Tejmijin pohvalan uopšten govor o nekim ''sufijama'' i stavljati ga u današnji kontekst je jednako korištenju riječi ''gej'' u današnjem naspram prijašnjeg vremena. (Kao u ''On je gej i dobar čovjek'' iz prošlog vijeka kada je ''gej'' značilo samo ''veseo čovjek'' a danas se prvobitno misli na sodomite.) To što neki ljudi danas za sebe kažu da su sufije i da tesavuf znači ''odgoj duše'' a zatim ih vidiš kako su ogrezli u novotarijama, velikim grijesima a čak i kufrovima je čista kontradiktornost. Nema preče osobe da se slijedi od Allahovog poslanika Sallallahu Alejhi ve Sellem niti ljudi koji su ga bolje slijedili od ashaba a niko od njih se nije nazivao sufijom pa zar nije preče da se ne lažemo i pokušamo biti makar obični muslimani?
Izvor: (11 / 195)" مجموع الفتاوى "
Također je rekao: ''Što se tiče sufizma nije bio poznat u toku prve tri generacije nego tek poslije njih.''
Izvor: (11/5) "مجموع الفتاوى "
Allahov Poslanik Sallallahu Alejhi ve Sellem je rekao:
" خير الناس قرني ثم الذين يلونهم ثم الذين يلونهم …."
''Najbolji ljudi su oni u mojoj generaciji, zatim oni poslije njih a zatim oni poslije njih.'' (Buhari 2652, Muslim 2533 hadis od Ibn Mes'uda)
Dodatak prevodioca:
Što se tiče fetvi Ibn Tejmije o sufizmu mogu se naći u njegovoj knjizi ''Kitab Et-Tesavuf'' i treba ih staviti u ispravan kontekst. Citirati Ibn Tejmijin pohvalan uopšten govor o nekim ''sufijama'' i stavljati ga u današnji kontekst je jednako korištenju riječi ''gej'' u današnjem naspram prijašnjeg vremena. (Kao u ''On je gej i dobar čovjek'' iz prošlog vijeka kada je ''gej'' značilo samo ''veseo čovjek'' a danas se prvobitno misli na sodomite.) To što neki ljudi danas za sebe kažu da su sufije i da tesavuf znači ''odgoj duše'' a zatim ih vidiš kako su ogrezli u novotarijama, velikim grijesima a čak i kufrovima je čista kontradiktornost. Nema preče osobe da se slijedi od Allahovog poslanika Sallallahu Alejhi ve Sellem niti ljudi koji su ga bolje slijedili od ashaba a niko od njih se nije nazivao sufijom pa zar nije preče da se ne lažemo i pokušamo biti makar obični muslimani?
No comments:
Post a Comment