Thursday, 3 July 2014

Najodabraniji robovi kod Allaha su oni koji prate sunce mjesec , zvijezde i sjenke radi spominjanja Allaha (namaza)



Šejh Albani je u svojoj knjizi "Lanac vjerodostojnih hadisa" spomenuo sljedeći hadis: "Rekao je Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve seleme:

'Najodabraniji robovi kod Allaha su oni koji prate sunce, mjesec , zvijezde i sjenke (radi spoznaje namaskih vremena) radi spominjanja Allaha.''


Zatim je šejh Albani rekao: "Iskoristiću priliku da govorim o ovom hadisu i o njegovom značenju. 
Učenim ljudima nije nepoznato da je ezan jedno od islamskih obilježja. O njegovoj vrijednosti je prenešeno mnogo hadisa u vjerodostojnim knjigama, knjigama sunneta a i drugim knjigama! Ovaj hadis sam ovdje iznio radi dvije stvari:

Prvo, da bi se potvrdio njegov lanac prenosilaca. TakoĎer, da se vidi da li su oni koji su ocijenili ovaj hadis pogodili ili su pogriješili! Zatim, da bi mu nakon toga dali ocjenu koja mu pripada na osnovu pravila hadiskih znanosti. Ja sam mu dao ovu ocjenu, nadajući se će Uzvišeni Allah podariti uspjeh na istini kojom je On zadovoljan!


Drugo, da bi smo se podsjetili u kakvo je poniženje i omalovažavanje zapao ovaj islamski propis u odreĎenim džamijama, u kojima je obaveza da ezan uče muezini, a oni su izabrali ezan preko radija, prenoseći ga putem mikrofona preko zvučnika na minari! Taj ezan se uči na osnovu astronomskog određivanja namaskih vremena, koje se ne slaže sa islamskim određenjem kod većine namaskih vremena i na mnogim mjestima. Mi smo se uvjerili da se sabaski ezan uči 15 minuta a i više prije nastupa sabahskog vremena! Ova razlika je u zavisnosti od mjesta. Podnevski ezan se uči 15 minuta prije vremena. Akšam oko deset minuta nakon zalaska sunca, a jacija oko pola sata kasnije. Ova stvar kao što vidimo je razlog da se neki namazi klanjaju prije vremena što je pogrešno, a razlog je jasan, nepoznavanje islama i oslanjanje na astronomiju i njena izračunavanja koja su oprečna islamu. Ovo je navelo neke muezine koji se nisu zadovoljni ezanom preko radija, da sami uče ezan, ali apsolutno ne poznavajući namaska vremena koja se na osnovu šerijata određuju pogledom, golim okom! Stvar koju može spoznati svako, ne praveći razliku izmeĎu nepismenih i pismenih, samo ako se spozna na osnovu islamskih propisa. Npr: zora sviće kada se pojavi i proširi se svjetlost na horizontu. Podne nastupa kad se sunce pomjeri sa zenita. Ikindija nastupa kada sjenka svakog objekta bude iste dužine kao i objekat, dodajući početnu sjenku iz 'zevala'. Akšam nastupa kada sunce zađe i nestane ispod horizonta, i jacija kada nestane crvenila na zapadu. Nema sumnje da se ova vremena razlikuju od mjesta do mjesta, zavisno od meridijana i paralela gdje se nalaze! Takođe, razlikuju se i na osnovu visine mjesta. To su stvari koje muezin treba uzeti u obzir!"

No comments:

Post a Comment