Thursday, 31 July 2014

Odabrani kadisi Allahova Poslanika Sallallahu alejhi ve sellem 10.




Prenosi Ebu-Zerr, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallahu alejhi ve sellem, rekao:

"Ne omalovažavaj ništa od dobrih djela, pa makar to bilo da sretneš svoga brata vedra lica."

[Muslim (4/2026), Knjiga o dobročinstvu, održavanju rodbinskih veza i adabima, poglavlje: Preporučljivost vedra lica kod susreta.]

Biografija ravije:

Ebu-Zerr el-Gaffari, radijallahu anhu, je časni ashab, jedan od zahida i muhadžira. Rano je primio islam, ali je kasno obavio hidžru te nije učestvovao u Bici na Bedru. Učinio je mnogo plemenitih djela. Preselio je 32. god po Hidžri, za vrijeme hilafeta Osmana, radijallahu anhu.

Kratki komentar hadisa:

Poučava nas ovaj hadis da musliman ne treba potcjenjivati ono što Šerijat smatra dobrim. Takođe, poučava nas da musliman prilikom susreta sa svojim bratom muslimanom bude veseo i nasmijan, jer ljudi umanjuju značaj ovog djela i potcjenjuju ga a ne znaju kakav uticaj ima. Susretanje muslimana na takav način budi osjećaj ljubavi i radosti. A vanjski izgled čovjeka govori o njegovoj unutrašnjosti.

Pouke hadisa:

1. Neomalovažavanje dobrog djela pa makar ono bilo sasvim neznatno.

2. Podsticanje na blagost i vedrinu lica u ophođenju sa prijateljima.

3. Podsticanje na ono što jača bratske i islamske veze.

izvor: Odabrani kadisi Allahova Poslanika Sallallahu alejhi ve sellem

Tuesday, 15 July 2014

MALA OBAVIJEST


Eselamu Alejkum
 InŠaAllah pišemo se nekad poslije Ramazana, iskoristite zadnjih deset noći Ramazana, vrijedi ih ne spavati ukoliko se provedu u kakvome hajru...

Saturday, 5 July 2014

Poslanik, sallallahu alejhi we sellem., je poslao dvojicu ashaba kod kralja Heraklija, koji je bio jedan veliki učenjak pravoslavaca tj Grka., poslao ih je da ga pozovu u Islam.

Primio ih je na dvor, nakon toga su sa njim razgovarali, a jedne noći ih je pozvao kod sebe u kasnim satima. Zatim ih je poveo u neke prostorije, gdje imaju mala vrta u zidovima. Otvorio je vrata i uzelo je sliku, kad na slici čovjek. Pitao ih je 'Znate li ko je ovo?' odgovorili su 'Ne znamo', reče: 'Ovo je Adem, alejhi sellam.'

Pa je otvorio druga vrata, pa je izvadio sliku, pa pitao ih je 'Znate li ko je ovo?' odgovorili su 'Ne znamo', reče:  'Ovo je Nuh, alejhi sellam.'

Pa ih je poveo na treća vrata i izvadio sliku, i pitao ih 'Znate li ko je ovo?' odgovorili su 'Ne znamo',reče:  'Ovo je Ibrahim, alejhi sellam.'

Pa je Musu spomenuo, pa je spomenuo Sulejmana alejhi sellam, i izvadio je jednu sliku. Kažu ashabi: ''Kad wAllahi ono Muhammed sallallahu alejhi we sellem!'

Kaže: Počesmo plakati na isto mjesto, a on nas upita: 'Je li ovo
 taj vaš Vjerovjsenik?'
Rekosmo: 'Tako nam Allaha, to je Muhammed Resulillah!'
Kaže se da su ga pitali, odakle mu te slike.. Vidimo da su tačne, jer smo prepoznali našeg Poslanika, sallallahu alejhi we sellem., na ovim slikama, vidimo da je ovo njegov lik. Pa kaže da je Adem, alejhi sellam., zamoli Allaha subaheneh, da mu spusti likove njegove (Ademove) djece od Vjerovjesnika. Zatim je onda te slike uzeo
 Zulkarnejn, pa su slike došle do Danijela alejhi sellam., pa je slike uzeo ovaj insan.

Danijela su ashabi nasli kada su osvajali Šam, u gradu koji se zvao Tester, ljudi bi kad bi ih suša pogodila uzeli tjelom Danijela alejhi sellam., da mole Allaha za kišu. Omer radijallahu anhu je naredio da se iskopa osam kabura pa da se u jedan od njih ukopa Danijal alejhi sellam., da neznaju ljudi gdje je, da ga nebih obozavali mimo Allaha kao što to rade. 

Zatim su se vratili Ebu Bekru i pričali mu, pa je Ebu Bekr zaplakao, što znači da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem., već preselio. Pa je Ebu Bekr rekao za Heraklija: ''wAllahi da je bilo khajra u njemu, Allah bi ga uputio u Islam.''

[Bilježi ga Bejhaki i drugi, Ibn Kesir kaže da mu je lanac prenosioca prihvatljiv, kaže 'Nema smetnje u njega' prihvatljiv je In shaa Allah]

Odabrani kadisi Allahova Poslanika Sallallahu alejhi ve sellem 9.




"Mu'min prema mu'minu je poput građevine, jedan dio učvršćuje i jača drugi", a zatim je isprepleo svoje prste.
[Buharija (2/862), broj 2446, Knjiga o sporenju, poglavlje: Pomoć mazlumu, i Muslim (4/1999), broj 2585, Knjiga o dobročinstvu, održavanju rodbinskih veza i adabima, poglavlje: Samilost, suosjećanje i potpomaganje između mu'mina.]


Biografija ravije:
Ebu-Musa Abdullah ibn Kajs ibn Sulejm el-Eš'ari je plemeniti ashab, bio je namjesnik Kufe. Preselio je 50. god. po Hidžri.

Kratki komentar hadisa:
Allahov Poslanik, sallahu alejhi ve sellem, je uporedio mu'mina sa građevinom u njegovom potpomaganju i podupiranju brata mu'mina. Zaista, građevina nije potpuna niti ima od nje koristi ako se njeni dijelovi međusobno ne podupiru, ne bude li tako njeni zidovi će popucati i građevina će se srušiti. Takav je i mu'min, nije neovisan u svojoj vjeri i dunjalučkom životu od pomoći i podrške njegovog brata muslimana. On neće moći ostvariti brojne koristi ako ne bude imao pomagača, a Allah najbolje zna.

Pouke hadisa:
1. Požrtvovanost Poslanika, sallahu alejhi ve sellem, u nastojanju da pojašnjava značenja i približava ih ljudskom razumu praveći poređenja i navodeći primjere.

2. Podsticanje na međusobno potpomaganje među mu'minima.


izvor: Odabrani kadisi Allahova Poslanika Sallallahu alejhi ve sellem

Thursday, 3 July 2014

Najodabraniji robovi kod Allaha su oni koji prate sunce mjesec , zvijezde i sjenke radi spominjanja Allaha (namaza)



Šejh Albani je u svojoj knjizi "Lanac vjerodostojnih hadisa" spomenuo sljedeći hadis: "Rekao je Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve seleme:

'Najodabraniji robovi kod Allaha su oni koji prate sunce, mjesec , zvijezde i sjenke (radi spoznaje namaskih vremena) radi spominjanja Allaha.''


Zatim je šejh Albani rekao: "Iskoristiću priliku da govorim o ovom hadisu i o njegovom značenju. 
Učenim ljudima nije nepoznato da je ezan jedno od islamskih obilježja. O njegovoj vrijednosti je prenešeno mnogo hadisa u vjerodostojnim knjigama, knjigama sunneta a i drugim knjigama! Ovaj hadis sam ovdje iznio radi dvije stvari:

Prvo, da bi se potvrdio njegov lanac prenosilaca. TakoĎer, da se vidi da li su oni koji su ocijenili ovaj hadis pogodili ili su pogriješili! Zatim, da bi mu nakon toga dali ocjenu koja mu pripada na osnovu pravila hadiskih znanosti. Ja sam mu dao ovu ocjenu, nadajući se će Uzvišeni Allah podariti uspjeh na istini kojom je On zadovoljan!


Drugo, da bi smo se podsjetili u kakvo je poniženje i omalovažavanje zapao ovaj islamski propis u odreĎenim džamijama, u kojima je obaveza da ezan uče muezini, a oni su izabrali ezan preko radija, prenoseći ga putem mikrofona preko zvučnika na minari! Taj ezan se uči na osnovu astronomskog određivanja namaskih vremena, koje se ne slaže sa islamskim određenjem kod većine namaskih vremena i na mnogim mjestima. Mi smo se uvjerili da se sabaski ezan uči 15 minuta a i više prije nastupa sabahskog vremena! Ova razlika je u zavisnosti od mjesta. Podnevski ezan se uči 15 minuta prije vremena. Akšam oko deset minuta nakon zalaska sunca, a jacija oko pola sata kasnije. Ova stvar kao što vidimo je razlog da se neki namazi klanjaju prije vremena što je pogrešno, a razlog je jasan, nepoznavanje islama i oslanjanje na astronomiju i njena izračunavanja koja su oprečna islamu. Ovo je navelo neke muezine koji se nisu zadovoljni ezanom preko radija, da sami uče ezan, ali apsolutno ne poznavajući namaska vremena koja se na osnovu šerijata određuju pogledom, golim okom! Stvar koju može spoznati svako, ne praveći razliku izmeĎu nepismenih i pismenih, samo ako se spozna na osnovu islamskih propisa. Npr: zora sviće kada se pojavi i proširi se svjetlost na horizontu. Podne nastupa kad se sunce pomjeri sa zenita. Ikindija nastupa kada sjenka svakog objekta bude iste dužine kao i objekat, dodajući početnu sjenku iz 'zevala'. Akšam nastupa kada sunce zađe i nestane ispod horizonta, i jacija kada nestane crvenila na zapadu. Nema sumnje da se ova vremena razlikuju od mjesta do mjesta, zavisno od meridijana i paralela gdje se nalaze! Takođe, razlikuju se i na osnovu visine mjesta. To su stvari koje muezin treba uzeti u obzir!"

Odabrani hadisi Allahova Poslanika Sallallahu alejhi ve sellem 8.




Prenosi Ibn-Omer, radijallahu anhuma, da je Poslanik, sallahu alejhi ve sellem, rekao:

"Kada neko od vas jede neka jede svojom desnom rukom, a kada pije neka pije svojom desnom rukom, zaista šejtan jede i pije svojom lijevom rukom."
[Muslim (3/1598), broj 2020, Knjiga o piću, poglavlje: Adabi jedenja i pijenja]

Biografija ravije:

Abdullah ibn Omer ibn el-Hattab, radijallahu anhuma, je plemeniti ashab, prenio je mnogo hadisa. Bio je najčvršći u slijeđenju sunneta. Preselio je 73. god. po Hidžri.

Kratki komentar hadisa:

Od uzvišenih ciljeva islama je odgajanje Muhammadovog, sallahu alejhi ve sellem, ummeta na lijepom ahlaku i pohvalnim svojstvima. Zbog toga islam poziva da se prilikom jela i pića upotrebljava desna ruka. Međutim, ima ljudi koji oponašajući šejtana u njegovim djelima tokom jedenja i pijenja čine djela koja se suprostavljaju Allahovom šerijatu i dinu.
Ovaj hadis nas poučava da musliman treba jesti i piti desnom rukom i da mu nije dozvoljeno jedenje i pijenje lijevom rukom. Jer šejtan jede i pije svojom ljevicom, a muslimanu je naređeno da se kloni šejtanskog djela i ahlaka. Mi u Allahovom Poslaniku, sallahu alejhi ve sellem, imamo divan uzor, on je jeo i pio desnom rukom, počinjao je s desnom stranom prilikom oblačenja, a lijeva ruka je bila za ostale radnje.

Pouke hadisa:

1. Podsticanje na jedenje i pijenje desnom rukom i da je to od islamskih adaba.

2. Jedenje i pijenje lijevom rukom je šejtansko djelo i ahlak.


izvor: Odabrani hadisi Allahova Poslanika Sallallahu alejhi ve sellem

Wednesday, 2 July 2014

MALA DJECA I POST




Buharija (1960) i Muslim (1136) prenose u svojim sahihima od Rubejji'e bint Mu'avviz hadis u vezi posta Ašure i kada je naređen muslimanima. U ovom se hadisu kaže: "Nakon što smo se navikli posteći ga - tj. Ašuru - i naučili smo našu malu djecu da poste, išli bi u džamiju a njima bi napravili igračke od vune, pa ako bi neko od njih zaplakalo od gladi dali bi mu tu igračku (da se igra) do iftara."

A u rivajetu kod Muslima: "Ako bi od nas tražili hranu, dali bi im igračku da ih zabavi dok ne završe post."