Sulejman El-Ulvan (da Allah ubrza njegovo oslobođenje) kaže:
Ono što je došlo do nas od predaje ''kufr dune kufr'' nije vjerodostojno. Prenosi se od El-Hakima u Mustedreku (2/313) preko Hišama ibn Hujejra zatim od Tavusa koji je čuo od ibn Abbasa. međutim Hišam je proglašen daifom od Jahje ibn Ma'ina i od strane Ahmeda ibn Hanbela. S druge strane prenosi nam se od Abdu-Rezaka u njegovom tefsiru preko Mu'amra koji je čuo od Tavusa da je njegov otac upitao Ibn Abasa o Allahovim riječima:
وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّـهُ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ
''A oni koji ne sude prema onome što je Allah objavio, oni su pravi nevjernici. ''
(5:44)
Ibn Abbas je rekao da je to kufr i to je ono što je sačuvano od Ibn Abbasa. To pokazuje da nema sumnje u ovaj ajet i da se na nevjerstvo/kufr koji je spomenut u ovom ajetu misli na Kufr El-Ekber (veliki kufr). Pa kako neko može tvrditi islam kada šerijat stave u stranu i zamjene ga, zatim prave saveze sa kršćanima i jevrejima (protiv islama i muslimana) i imitiraju ih?
A što se tiče onoga što se prenosi kod Ibn Džerira u tefsiru da je Ibn Abbas rekao: ''To nije kao kada čovjek ne vjeruje u Allaha i Sudnji dan.'' što se misli ovdje nije da je suđenje po onome mimo šerijata kufr dune kufr. Ko kaže da se to misli pood ovim govorom onda neka iznese dokaz koji podupire njegovu optužbu.
Jasno je iz riječi Ibn Abbasa da Kufr El-Ekber ima klasifikaciju i neki oblici su gori od drugih. Kao primjer, kufr onoga ko ne vjeruje u Allaha i Sudnji dan nije kao kufr hakima (vladara) koji ne sudi onim što je Allah objavio. Jasno je da je kufr hakima koji sudi po onome mimo Allahove objave manji od onoga ko ne vjeruje u Allaha i Sudnji dan. Ipak ne možemo reći da hakim (vladar) ostaje musliman i da je njegov kufr kufr-ul-asgar. kažemo da je on izašao iz vjere radi zanemarivanje i uklanjanja šerijata. Ibn Kesir kaže da po ovom pitanju postoji idžma muslimana (vidjeti El-Bidaje ve Nihaje 137119.).
(Et-Tibjan šerhul-Nevakidul-Islam od Muhammeda ibn Abdul-Vehaba s komentarom i fusnotom od Sulejmana El-ulvana str. 38. )
DODATAK
Prenosi Ibn Kesir rahimehullah da je Ibn Mes'ud radiallahu anhu bio upitan o primanju mita pri presudi šerijatom pa je rekao: ''to je pravi kufr'' (thaak el-kufr) zatim je citirao navedeni ajet.
također prenosi Ibn Džerir od Mesruka da je rekao: ''Pitao sam Ibn Mes'uda o e-suhtu (nepravedno stečenom imetku), da li je to kao mito u presudi?'' pa je rekao: ''Ne, ko god ne sudi s onim što je Allah objavio je kafir, ko god ne sudi sa onim što je Allah objavio je zalim, ko god ne sudi sa onim što je Allah objavio on je fasik, a e-suht je kada pomogneš nekoga da učini neku nepravdu i on ti da poklon i ti ga prihvatiš.'' (Tefsir Et-taberi 6/248.)
No comments:
Post a Comment